سرلشکر سلامی:

شهید سلیمانی احیاگر جهاد در سرزمین‌های اسلامی بود

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی احیاگر جهاد در سرزمین‌های اسلامی بود و میراث ماندگار او تا ابد پایدار و ماندگار خواهد بود
کد خبر: ۴۳۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ - 07January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: فضای بهشتی و نورانی این محفل سرشار از روحانیت، محبت، احساس و عاطفه از عشق و دلدادگی به شهیدان والامقام و شهید سلیمانی، خورشید درخشان و سیدالشهدای مقاومت است.

وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکرهای شهدای مقاومت در کرمان گفت: خاطره فراموش نشدنی بدرقه خورشید اسلام در سال گذشته را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد آنگاه که با گذشت از میان سیلاب اشک را از چهره تشییع کنندگان می‌دیدم و این قصه عشق و دلدادگی عاشقان حاج قاسم بود که در فراق او می‌سوختند.

سردار سلیمانی تجلی ودرخشش آیات الهی بود

سلامی افزود: با دیدن صحنه‌های اعجاب انگیز تشییع حاج قاسم آرزو می‌کردیم ای کاش مردم کرمان در ظهر خونین عاشورا حضور داشتند و قطعا اگر این اتفاق می‌افتاد هرگز این مصیبت‌ها بر امام حسین (ع) و یارانشان وارد نمی‌شد و مردم دیار کریمان صحنه‌ای زیبا از یک بدرقه آفریدند و ماندگار شدند.

فرمانده سپاه پاسداران بیان داشت: امروز جمع شدیم تا از یک حقیقت درخشان و جاری در هستی که روح علوی عشق حسینی در قامت او است سخن بگوییم، افق شخصیت حاج قاسم به میدان تاثیر و نفوذ او چه در عالم معنا و ظاهر سردار شهید سلیمانی را می‌توان در قله بلند ارزش‌ها توصیف کرد که او از قرآن الهام می‌گرفت و تجلی و درخشش ایات الهی در قامت این مرد بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی در مقابل دشمن ثابت قدم و در مقابل مردم تواضع و فروتن بود گفت: حاج قاسم به تاسی از آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) با مردم گرم و صمیمی برخورد می‌کرد و البته در برابر کفار رفیع، مقتدر و صاحب منزلت بود. سیمای حاج قاسم اثر سجده داشت، حافظ حدود الهی و پاسدار حقیقی اسلام بود و شخصیتش تجسم این معنا بود که محبت و ارادت او راز محبوبیت و عزت ایشان در جامعه است.

سلامی عنوان کرد: حاج قاسم با تمام وجود ذوب در ولایت بود و اگر حس می‌‌کرد رهبر او در دل به چیزی کراهت دارد هرگز آن کار را انجام نمی‌داد. وی در حقیقت شخصیت معیار بود و محبوبیت این شهید عزیز و اینکه تمام اقشار جامعه از هر ایده و عقیده‌ای او را دوست داشتند در ایمان و عمل صالح باید ببینیم و قرآن این شخصیت را بهتر توصیف می‌کند که او از دشمن نمی‌ترسد، زیرا عالم کبریایی را از آن خدا می‌داند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی با مکتب امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت شده بود بیان داشت: این شخصیت یک مجاهد واقعی بود زیرا از دشمن هیچ ترس و هراسی نداشت، وی تمام سخنانش سنجیده و هیچ انسانی در مقابل او کوچک نبود. حاج قاسم نمی‌توانست ببینید نوامیس مردم در هر مکانی آواره شده‌اند، مردی که او را جنگ‌آور می‌نامیم در جستجوی صلح و روحش با صلح خو گرفته بود. وی در خط مقدم مرز می‌جنگید و یکی از بهترین خصوصیات ایشان این بود که اجازه ندهد دشمن از خط مقدم جلوتر بیاید و هیچ گاه اذن عقب‌نشینی نمی‌داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: سردار سلیمانی در دور دست می‌جنگید و خود را فدای این ملت کرد، او دشمن را تعقیب می‌کرد، وقتی تاریخ نبردهای وی در طول دفاع مقدس و جبهه مقاومت را می‌خوانیم به این نکته پی می‌بریم که حاج قاسم ده‌ها بار انتقام شهدا را از دشمن گرفته بود، در همه جا او و یارانش مانع تسلط دشمن و سیطره فریب خوردگان به ظاهر مسلمان می‌شدند و امروز اسلام صاحب قدرت است که می‌جنگد و قدرت‌های بزرگ را به حاشیه می‌راند و این یک تاریخ و جریان است که اگر امروز بد عمل کنیم دشمن برما مسلط خواهد شد.

وی با تاکید بر این نکته که راه حاج قاسم همچنان ادامه دارد تصریح کرد: امروز رویش‌های جدید و زیبایی در جهان اسلام اتفاق افتاده، زیرا شهید سلیمانی احیاگر جهاد در سرزمین‌های اسلامی بود و میراث ماندگار او تا ابد پایدار و ماندگار خواهد بود، ما برای تکمیل کردن نقشه‌ها و آرمان‌های ایشان این راه را ادامه می‌دهیم چرا که اکنون مکتب شهید سلیمانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جوانان جدید به این مکتب اضافه می‌شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: ابوالمهدی المهندس یک انسان بزرگ و مرد متقی و پرهیزکاری بود که مانع جولان دادن دشمن در عراق شد و یک مرد دیگر در کنار حاج قاسم، شهید «حسین پورجعفری» صاحب منش باوفای که من وفاداری را از او یاد گرفتم و او هرگز حاج قاسم را ترک نکرد برای او یک برادر واقعی بود، شهیدانی که همراه آنها بودند نیز گل‌های معطر بوستان شهادت بودند و توفیق داشتند در آتش سوختند تا گرمابخش زندگی ما باشند.

سلامی، حاج قاسم را متعلق به همه مردم دانست و متذکر شد: خانواده شهید سلیمانی در طول این 40 سال کمتر از ایشان موثر نبودند چرا که ایشان را همراهی کردند، صبر داشتند و قطعا نمی‌توان ظرفیت این صبوری را سنجید زیرا این ظرفیت والاست و باید یادآور شویم که حاج قاسم در عمل از هیچ کس طلب پاداش نکرد و از مشهور بودن، مورد ستایش قرار گرفتن بیزار بود و بزرگی در اینها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها