مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۴۳۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ - 07January 2021
فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسدسرتیپ دوم «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی با اشاره به این نکته که خراسان شمالی نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس و تقدیم سه هزار شهید داشت، اظهار داشت: تاخیر در تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس موجب گلایه‌مندی جامعه ایثارگری استان شده و در تمام دیدارها و محافل به عنوان یک مطالبه جدی مطرح می‌شود.
 
‌نجاتی گفت: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی در مرکز استان و در بلوار 42 متری پیامبر اعظم که به کنارگذر جنوبی یا همان کمربند سبز جنوبی شهر جانمایی شده است.
 
این ‌مسئول افزود: زمینی به مساحت 12 هکتار در اراضی موسوم به دوبرابر برای این منظور تحویل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی شده و ساختمان اصلی موزه در 5 بلوک و به مساحت 6 هزار و 300 متر مربع با کاربری ساختمان آمفی تئاتر - گالری‌های دائم و موقت و کتابخانه و کارگاه‌ها و سایت‌ها و همچنین واقعیت مجازی در حال احداث است.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از سال 1396 با اعتبارات ملی و استانی شروع شد، تصریح کرد: این پروژه به علت کمبود اعتبارات از بهمن سال 1396 شروع به کار شده و به حول و قوه الهی و با حمایت بی دریغ استاندار فاز یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در دهه مبارکه فجر امسال آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
انتها پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار