فرمانده اسبق لشکر ۱۶ زرهی قزوین:

سردار سلیمانی، ذوب در ولایت فقیه بود

امیر «محمد رضایی» گفت: سردار سلیمانی ذوب در ولایت و به معنای واقعی کلمه ولایتمدار بود و به رهبر و مقتدای خود عشق می‌ورزید و در فعالیت‌ها و تصمیمات تعقیب‌کننده خط رهبری بود.
کد خبر: ۴۳۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ - 08January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، «امیر رضایی» فرمانده اسبق لشکر ۱۶ زرهی قزوین، در نشست «سردار آسمانی» که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: کامل‌ترین تعریف از توصیف سردار سلیمانی این شهید والامقام را می‌توان در فرمایشات مقام معظم رهبری دید که فرمودند: «شهید سلیمانی از سردار سلیمانی کارسازتر است» و این فرمایش نافذ، پرمعنا و عمیق و آینده‌نگر است.

وی ابراز کرد: در دوره‌ای در جنگ‌ها تنها داشتن توپ و تانک، زیردریایی، ناوچه، نیرو و استعداد مهم بود و اگر کشوری در مقابله با کشور دیگر از تجهیزات نظامی بالایی برخوردار بود، پیروز محسوب می‌شد، ولی بعد از جنگ و هشت سال دفاع مقدس، نسل جنگ تغییر کرد. صدام با ۴۰ کشوری که او را حمایت می‌کردند به کشور ما حمله کرد و با همه پشتیبانی‌ها در این دفاع از کشور ما شکست خورد.

فرمانده اسبق لشکر ۱۶ زرهی قزوین تأکید کرد: امام خمینی (ره) رزمندگان و فرماندهان را در این دفاع مقدس هدایت می‌کرد و آن چنان حکومت بر دل‌ها و قلب‌ها داشت که جوانان لحظه به لحظه شیفته ایثار، ازخودگذشتگی و جهاد فی سبیل الله در این راه بودند و آن چیزی که صدام و ۴۰ کشور حامی آن نمی‌دانستند این بود که روح جنگ عامل غیرفیزیکی و برتری سازی است که می‌تواند در جنگ نقش آفرین باشد.

وی اضافه کرد: مدیریت جامع بحران و قدرت فرماندهی با توجه به تجارب بالا در دفاع مقدس، سوریه، افغانستان و یمن از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی بود که با روحیه بالا و خردمندی تدبیر می‌کردند و فرصت ساز و ریسک پذیر در کار‌ها بودند. سردار سلیمانی در صحنه نبرد به دلیل ایثار و ازخودگذشتگی که داشت همواره الگو بود و نظم و دقت در امور سرلوحه کار وی بود و شیوه کار ایشان به گونه‌ای بود که رعب و ترس در دل دشمنان ایجاد می‌کرد.

امیر رضایی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی اخلاق مدارنه بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد و اگر جنگ و دفاع مقدس ما تفکر بسیجی را خلق کرد، سردار سلیمانی مبتکر تفکر بسیجی در فرا مرز‌ها بود و هرجایی که منافع اسلام به خطر افتد، بحث حمایت از مظلومان و ستمدیدگان و مقابله با ستمگران باشد نیروی‌های ولایت آماده جانفشانی در این خصوص هستند.

نشست مجازی «سردار آسمانی» با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین و اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها