افتتاح یادمان شهدای روستای نیارق در اردبیل

یادواره کشوری شهدای روستای نیارق از توابع استان اردبیل برگزار و یادمان شهدای این روستا مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۴۳۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ - 07January 2021

افتتاح یادمان شهدای روستای نیارق در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از اردبیل، در سالگرد قیام خونین مردم روستای نیارق استان اردبیل در هجدهم دی سال 1357 علیه رژیم پهلوی و تقدیم پنج شهید در این قیام، یادواره کشوری شهدای روستای نیارق امروز در این روستا برگزار شد.

یادمان شهدای این روستا به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان و توسط آیت‌الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم، سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلام عسگر کریمیان» مسئول کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل، شهدا را در اوج سعادت و نعمت معرفی کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از چند جهت در میان سایر شهدای گرانقدر برجسته است و از امتیازات ویژه برخوردار است که اولین آنها دریافت نشان ذوالفقار از دست ولی محترم فقیه و رهبری معظم انقلاب است که بالاترین درجه اعطایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به یک نظامی محسوب می شود.

کریمیان افزود: درجه و امتیاز دوم شهید سلیمانی شهادت اوست که مجاهدانه ترین و عارفانه ترین شهادت ها بود و ویژگی سوم اینکه بعد از شهادت حاج قاسم امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) شهید حاج قاسم سلیمانی را یک مکتب معرفی کردند و از آنجائی که تربیت و آموزش ویژگی مکتب است پس باید منتظر رویش حاج قاسم ها در جامعه باشیم.

کریمیان در ادامه اظهار داشت: همانطور که دانشگاه کربلا همچنان با همان شور و حرارت اولیه، دانشجوی مجاهد و شاهد می پذیرد، مکتب حاج قاسم هم دانشجو می پذیرد و تربیت می کند، زیرا مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب ناب عاشورا است.

کریمیان با تأکید بر اینکه درس های مکتب عاشورا و حاج قاسم دروس ولایت مداری، دشمن شناسی و بصیرت و جوانمردی در اوج قدرت است، همگان را به داشتن بصیرت عمیق و دشمن شناسی دعوت کرد.

مداحی و شعرخوانی و تجلیل از «ساحل شاهی زارع» طراح و مجری یادمان شهدای روستای نیارق از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها