به همت گروه‌های مردمی فعال در عرصه ایثار و شهادت؛

یادواره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، فخری زاده و مظفری نیا در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهیدان والامقام سردار سلیمانی و شهروز مظفری نیا و گرامیداشت شهید فخری زاده و بزرگداشت هفتمین روز ارتحال علامه آیت الله مصباح یزدی امروز در سالن همایش کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱ - 07January 2021

یادواره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، فخری زاده و مظفری نیا در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهیدان والامقام سردار سلیمانی و شهروز مظفری نیا و گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری زاده و همچنین بزرگداشت هفتمین روز ارتحال علامه آیت الله مصباح یزدی به همت جمعی از گروه‌های مردمی فعال در عرصه جهاد و شهادت در استان قم، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام رهبر دبیر ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان قم در سخنانی با اشاره به سنت‌های غیرتغییر الهی اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی و علامه آیت الله مصباح هر دو به سیدالشهدا (ع) اقتدا کردند که به ناحق شهید شد و هر چند مختار انتقام قاتلین کربلا را گرفت، اما انتقام واقعی وقت ظهور است که حضرت حجت (ع) بیاید و از نااهلانی که پایه گذار ظلم در عالم شدند، سخت انتقام بگیرد و این یک سنت الهی است.

وی ادامه داد: حضرت یوسف (ع) با اینکه می‌دانست در‌ها بسته است، اما به سمت در رفت و با عنایت خدا در‌های بسته باز شد و این هم یک سنت الهی است که هرگاه با توکل به خدا پیش برویم، در‌های بسته گشوده خواهد شد.

رهبر افزود: تا وقتی انتقام خون به ناحق ریخته شهدا گرفته نشود، وترالموتور جاری است و به فرموده پیامبر اکرم (ص)، از شهادت سیدالشهدا (ع) حرارتی در دل‌های مومنین نهادینه شده که سرد نمی‌شود.

در ادامه حجت الاسلام محمدباقر ولدان فعال فرهنگی عرصه بین الملل در ارتباط ویدئوکنفرانسی با مراسم عنوان کرد: از دهه بصیرت ۹۸ تا ۹۹ متاسفانه عمار و مالک انقلاب را از دست دادیم و این دو شخصیت بزرگوار تاثیر «مداد العلما» و «دماء الشهدا» را داشتند.

وی افزود: آنچه از مطهری‌ها و مفتخ‌ها و دیگر شخصیت‌های انقلابی دیده بودیم، در شخصیت مرحوم علامه مصباح دیدیم و تشییع حاج قاسم نیز نشان داد چنین شخصیتی بر دل‌ها رهبری می‌کند و به مال و منال دنیا توجهی ندارد.

ولدان با اشاره به وجوه مشترک این دو اسوه آسمانی خاطرنشان کرد: سلوک آسمانی و تمدنی، هم سنخ بودن و ولایتمدار بودن از وجوه مشترک سردار شهید سلیمانی و علامه مصباح بود و به حق مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود در مورد این شخصیت بزرگوار، حق مطلب را ادا کردند.

وی افزود: حاج قاسم سخت افزار تمدن نوین اسلامی و علامه مصباح مغزافزار تمدن اسلامی را رقم زد و علامه از دهه ۵۰ بر این باور بود که فضلا باید به آکادمی‌های غربی سفر کنند و علوم انسانی را فرا بگیرند و به علوم انسانی اسلامی تبدیل نمایند.

ولدان تصریح کرد: این دو شخصیت بزرگوار مصداق آیه «ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا» بودند و هر دو برای مبارزه با انحراف در دنیای اسلام بپا خاستند.

در ادامه مراسم، سردار «کمیل کهنسال» از فرماندهان ارشد دفاع مقدس و جبهه مقاومت با اشاره به اینکه مراسم سردار حاج قاسم سلیمانی، مصداق حدیث «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» بود، گفت: بر اساس همین اعتقاد، همه گروه‌ها و مذاهب مختلف دور سردار حاج قاسم جمع شده بودند و با ظلم مبارزه می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) نیز با اشاره به تعبیر عالم ربانی در پیام تسلیت مقام معظم رهبری گفت: عالم ربانی یعنی کسی که همه کارهایش خالص برای خدا باشد و در این صورت است که دست و زبان و چشم و همه وجود انسان، خدایی می‌شود.

وی ادامه داد: عالم ربانی هیچگاه به خود دعوت نمی‌کند و همه دعوتش به خداست و در این صورت است که خداوند هم هر آنچه شایسته اوست، برایش مقدر می‌کند.

رجبی با بیان اینکه برای شخصیتی همچون علامه مصباح اسم و رسم و موقعیت مطرح نبود، افزود: حاج قاسم نیز شیفته رهبری بود برای اینکه می‌دانست خدا همین را می‌پسندد.

وی با اشاره به تعبیر «الی الله تدعون» برای ائمه در زیارت جامعه کبیره عنوان کرد: امامان بزرگوار همه را به خدا دعوت می‌کنند، چون می‌دانند همه چیز و خیر دنیا و آخرت دست خداست لذا دعوت به غیر خدا نمی‌کردند و تسلیم محض خدا بودند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: علامه مصباح شاخص کار برای رضای خدا را این می‌دانست که اگر کاری را به نفع اسلام انجام دادید و به اسم شما نبود و به اسم دیگری بود و شما خوشحال شدید، معلوم می‌شود که کارتان خالص بوده است.

وی تصریح کرد: اطاعت از ولایت و توسل به اهل بیت (ع) از دیگر ویژگی‌های علامه مصباح و شهید سلیمانی بود.

این مراسم به همت مجموعه‌های مردمی و فعال در عرصه جهاد و شهادت و اعضای ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد سردار شهید سلیمانی و با حضور «محمدرضا موحد» جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، مسئولانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و جمعی از خانواه‌های معظم شهدا برگزار شد.

پخش کلیپ، شعرخوانی سید احمد حسینپور علوی از شاعران حماسی و آیینی، اجرای دو سرود فارسی و عربی توسط گروه سرود انصارالحجه و مرثیه سرایی سید علی حسینی نژاد از بخش‌های مراسم فوق بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار