سفیر ایران در یمن:

ایران حامی ملت یمن خواهد ماند

«حسن ایرلو» در دیدار با مقام یمنی، بر حمایت تهران از مردم و دولت یمن تأکید کرد.
کد خبر: ۴۳۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ - 08January 2021

مقام یمنی در دیدار با «ایرلو»: ایران و یمن روابط تاریخی عمیقی دارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن ایرلو»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با سرلشکر «سلطان السماعی»، عضو شورای عالی سیاسی این کشور در صنعاء دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعاء، طی این سرلشکر سماعی بر عمق روابط تاریخی‌ای که دو کشور برادر را به هم وصل می‌کند، تأکید کرد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت که مقاومت یمن در برابر دشمن وحشی و بربر طی این مدت مجسم کننده محور مقاومت است، محوری که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری یمن آن را به عنوان راهی واحد علیه قدرت‌های سلطه‌جو در منطقه و در رأس این قدرت‌ها رژیم صهیونیستی و دنباله‌رو آن‌ها اتخاذ و انتخاب کرده‌اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز به نوبه خود گفت که این کشور در حمایت از مردم یمن به وسیله انتقال توانمندی‌های خود در همه زمینه‌ها دریغ نخواهد کرد و روابط بین تهران و صنعاء در زمینه‌های مختلفی شاهد همکاری خواهد بود.

جنگ عربستان سعودی و امارات علیه یمن کمتر از سه ماه دیگر وارد ششمین سال خود خواهد شد و طی این مدت ده‌ها هزار نفر بر اثر این جنگ کشته شده یا زخمی شده و یا آسیب دیده‌اند. محاصره کامل یمن از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی باعث وقوع قحطی و شیوع بیماری‌های مرگبار در این کشور فقیر عربی شده و اخیراً بار دیگر گزارش‌هایی مبنی بر گیاه‌خواری مردم یمن از سوی فعالان رسانه‌ای و حقوق بشری منتشر شده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها