مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان:

مهارت‌های سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس مثال زدنی بود

سردار «مجتبی شیروانیان» گفت: حاج قاسم زمانی که مسئولیت تیپ ثارالله (ع) را به عهده گرفت بسیار جوان بود و بسیاری با دیدن وی تعجب می‌کردند، با دیدن مهارت وی در امور نظامی تعجب‌ها دوچندان می‌شد.
کد خبر: ۴۳۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ - 08January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار مجتبی شیروانیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان و پدر شهید مدافع حرم شهید ابوالفضل شیروانیان در برنامه «سرباز آرامش» اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی همه جهانیان به ویژه مسلمین و محور مقاومت را داغدار کرد.

وی افزود: از ابتدای تشکیل تیپ ثارالله نیرو‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان جذب و به منطقه اعزام شدند. آغاز کار حاج قاسم در سپاه کرمان به دلیل ورزیدگی بدنی که داشت در سمت آموزش نظامی بود و سپس فرماندهی تیپ ثارالله را در عملیات به عهده گرفت نکته جالب توجه آنکه حاج قاسم زمانی که چنین وظایف حساس را به عهده گرفت سن کمی داشت و بسیار جوان بود و بسیاری با دیدن وی تعجب می‌کردند به ویژه نیرو‌های ارتشی، که فردی با این جثه نحیف و سن کم چگونه عهده‌دار چنین مسئولیت‌هایی است.

شیروانیان ادامه داد: به مرور که فرماندهی و نظرات دقیق و درست حاج قاسم در خصوص عملیات‌ها و استعداد وی در زمینه استراتژی‌های نظامی را مشاهده می‌کردند تعجب‌ها دوچندان می‌شد که چه طور می‌شود فردی بدون آنکه در دانشکده افسری آموزش دیده باشد چنین مهارت‌ها و ابتکاراتی در راهنمایی طرح‌ریزی‌ها دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان بیان کرد: تیپ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم در عملیات فتح‌المبین نقش موثری در پیروزی عملیات داشت و پس از آن نیز در عملیات‌های مختلف شاهد نقش موثر شهید سلیمانی در دفاع مقدس بودیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: حاج قاسم همیشه در عملیات‌ها پیش‌قدم بود و در شناسایی و اجرای عملیات پشت صحنه نبود همیشه اولین نفر در میدان نبرد حاضر می‌شد؛ در اجرای عملیات نیز حاج قاسم همیشه مصمم بود تا آخرین لحظه خود حضور داشته باشد تا اگر شهید و مجروحی باقی مانده به عقب منتقل شود.

وی اشاره کرد: در عملیات بدر شهید سلیمانی جزو آخرین نفراتی بود که به منطقه برگشت و پس از بازگشت نیز حالت پریشانی داشت که وقتی دلیل این پریشانی را جویا شدیم علت را ماندن تعدادی از پیکر شهدا بیان کرد. در مسئولیت و فرماندهی که به عهده داشت تا آخرین توان خود را به کار می‌گرفت و همین باعث شد که در دل رزمندگان جای گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان مطرح کرد: پس از دفاع مقدس امنیت پایدار منطقه سیستان و بلوچستان مرهون تدابیر و مدیریت سردار سلیمانی بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار