مقام الحشدالشعبی: در مبارزه با داعش، هیچ کمکی از ائتلاف آمریکا نگرفتیم

دبیر سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که آمریکاییها و اسرائیلیها تمامی مقرها و انبارهای مهمات این سازمان را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۴۳۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ - 08January 2021

مقام الحشدالشعبی: در مبارزه با داعش، هیچ کمکی از ائتلاف آمریکا نگرفتیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «تحسین مطرالعوادی» دبیر سازمان الحشدالشعبی عراق تأکید کرد که این سازمان، به منشورهای بین‌المللی احترام می‌گذارد.

پایگاه خبری الحشد به نقل از العوادی گزارش داد، رعایت منشورهای بین‌المللی، در برابر تجاوزات و بمباران مقرهای این سازمان در سالهای مبارزه با گروه تروریستی داعش، بیشتر خود را نشان داد.

وی در جریان سخنرانی در نخستین کنگره سالگرد شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد گفت که: «آمریکاییها و اسرائیلیها تمامی مقرها و انبارهای مهمات الحشدالشعبی را حتی در شهر مقدس کربلا هدف قرار دادند».

این فرمانده الحشد خاطرنشان کرد: «رژیم اسرائیل در برابر دیدگان آمریکاییها و ائتلاف بین‌المللی، جنایات وحشتناکی علیه جوانان عراقی انجام داد که در جریان مبارزه با تروریسم، از کشور خود دفاع می‌کردند».

العوادی ادامه داد، الحشدالشعبی در طول سالهای مبارزه با تروریسم و آزادسازی شهرهای عراق، از ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا هیچ استفاده‌ای نکرد، بلکه از آن، آسیب و ضرر هم دید.

وی در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد، برای محاکمه آمریکا و هر کسی که در جنایت فرودگاه بغداد، نقض حاکمیت عراق، حمله و کشتار نیروهای الحشد و ارتش عراق، دست داشته است، باید نقشه راه درستی از منظر قانونی و حقوقی ترسیم شود.

دادگاه تحقیق «الرصافه» عراق پنجشنبه (روز گذشته) حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را صادر کرد.

الحشدالشعبی روز جمعه در واکنش به این اقدام دادگاه عراقی، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که از این حکم شجاعانه حمایت می‌کند.

این سازمان عراقی خاطر نشان کرد، بر اساس این حکم، دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تحت هیچ عنوانی نخواهد توانست وارد عراق شود.

الحشد تأکید کرد، این آغاز «صدور اوامر قضایی علیه کسانی است که با طرف آمریکایی همکاری کردند...این پاسخ قضائی است. پاسخ بعدی، از داخل آمریکا خواهد بود. لذا ترامپ حتی در خانه‌اش هم در امنیت نخواهد بود».

شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور مستقیم ترامپ در حمله پهپادی نظامیان تروریست این کشور در عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

تیر گذشته نیز دادستانی تهران اعلام کرد که برای دونالد ترامپ و ٣۵ مسئول سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر کشورها، به اتهام مباشرت، مبادرت و آمریت در ترور سردار سلیمانی حکم جلب صادر شده و از پلیس بین‌الملل خواسته شده تا برای بازداشت این افراد اقدام نماید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار