امام جمعه هرمز:

مبدا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۱۹ دی سال ۵۶ بود

حجت الاسلام «فتح الله بهزادی گفت: نوزدهم دی ماه در سال ۱۳۵۶ مبدا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شد.
کد خبر: ۴۳۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ - 08January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «فتح‌الله بهزادی» امام جمعه جزیره هرمز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان سردار دلها شهید حاج قاسم مبنی بر اینکه ما مرد میدانیم، اظهار داشت: باتوجه به حوادث اخیر در آمریکا قدرت پوشالی این کشور رو به زوال است.

وی بیان کرد: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی تمام نقشه‌هایی که حاصل پول هنگفت و تبلیغات گسترده آمریکایی ها و زورگویی‌های آنان به دنیا و بویژه کشورهای ضعیف بود با قدرت و شجاعت در برابر آنان قد علَم کرد و آنها را در منطقه‌ غرب آسیا خنثی کرد.

حجت الاسلام بهزادی به بررسی مجدد FATF اشاره کرد و گفت: جلوگیری از پولشویی و تروریسم جهانی، دو مولفه مورد نظر در این طرح است که عربستان به عنوان بزرگترین حامی تروریست های جهان، ناظر این سازمان است و این ریاست همانند دزدی است که نظارت را برعهده دارد.

امام جمعه هرمز تصریح کرد: مسوولان باید مراقب اهدافی باشند که دشمنان علیه ایران در قالب FATF دنبال می‌کنند و این موارد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اظهار داشت: پس از ترور شهید فخری زاده، مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت تا یک قانون راهبردی را با ۹ ماده برای مقابله با چالش های کشورهای سلطه گر تصویب کند و از سازمان انرژی هسته ای هم خواست تا غنای سوخت هسته ای را به ۲۰ درصد افزایش داده و نیروگاه فردو را فعال کند.

وی راه اندازی غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را واکنشی منطقی نسبت به بدعهدی غربی ها خواند و بر ضرورت مقابله به مثل با آن ها تاکید کرد.

بهزادی ادامه داد: یورش معترضان و هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره به حدی فاجعه آمیز بوده که اندیشمندان آمریکایی وقوع این حوادث را شرم آور دانسته و تلاش دارند تصاویر مربوط به تخریب را محو کنند.

خطیب جمعه هرمز افزود: حمله به کنگره آمریکا و ادعای تقلب از سوی ترامپ افول قدرت این کشور را در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی رقم زده است.

وی اضافه کرد: آمریکا دیگر قدرت تجمیع روسای جمهور و سران کشورهای جهان را به نفع خود از دست داده است.

امام جمعه هرمز همچنین با گرامیداشت یاد آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: وی در سنگر مبارزه با انحرافات عقیدتی و مبارزه با جریان‌های نفاق اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در از سرگیری غنی سازی اورانیم تشکر کرده و این اقدام آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

حجت الاسلام بهزادی با اشاره به سالروز قیام سرنوشت‌ساز ۱۹ دی  مردم قم علیه رژیم ستم شاهی گفت: نوزدهم دی در سال ۱۳۵۶ مبدا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شد.

وی ادامه داد: باید ابعاد این حادثه مهم و تاریخ‌ساز در انقلاب اسلامی که نقطه عطفی در کشور محسوب می‌شود به نحو مناسبی برای مردم بویژه نسل جوان کشور تبیین شود.

امام جمعه هرمز چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: این شهید دانشمند مدیری سختکوش، با انگیزه و اراده قدی، با اخلاق و با جایگاه علمی بالا بود که بازدهی فکری بالایی داشت.

بهزادی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران باید ساختاری ایجاد کند که استعدادهای درخشان و سرمایه ها را حفظ کند تا این گنجینه های علمی را از دست ندهیم.

وی با اشاره به نخستین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: مردم فهیم ایران اسلامی به طرق مختلف در این سالگرد شرکت کردند و عشق و ارادت خود را به بزرگ مرد دفاع از ایران اسلامی و مسلمانان نشان دادند و جلوه ای دیگر از قدرشناسی و بصیرت خود را به تصویر کشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار