سیری بر زندگی‌نامه شهید «علی پرویزی»

شهید «علی پرویزی» پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ چهارم اسفندماه 1362 در جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۳۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ - 09January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «علی پرویزی» در 24 آذرماه 1344 در شهرستان اسکو چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ چهارم اسفندماه 1362 در جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «علی پرویزی» در 24 آذرماه 1344 در شهرستان اسکو چشم به جهان گشود. علی دوره ابتدایی را در اسکو به خوبی پشت سر گذاشت. با شروع نهضت ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به این نهضت پیوست و دین خود را در حد توان جهت پیروزی انقلاب ادا نمود.

از کودکی به پیاده‌روی و شکار علاقه‌مند بود، فوتبال را از ابتدای رشد در روستا و منطقه خود پی گرفت. در مسابقات تیمی شرکت می‌کرد. این شهید والامقام تحصیلات راهنمایی را در اسکو به اتمام رساند و پس از آغاز جنگ تحمیلی از تبریز راهی جبهه‌های جنگ شد.

او همواره به دوستان و آشنایان خود می‌گفت تیر از پیشانی من خواهد گذشت. آخرین باری که جهت مرخصی به منزل آمد از خانواده خود حلالیت طلبید.

شهید پرویزی تا لحظه شهادت به عنوان تک تیرانداز آر پی جی زن و خط شکن نقش خود را در جبهه‌های حق علیه باطل ایفا نمود و بالاخره در تاریخ چهارم اسفندماه 1362 در جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها