معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد؛

نقش مهم شهیدان کاظمی و سلیمانی در افزایش اقتدار ایران

سردار شکارچی گفت: امروز در حالی به اقتدار بزرگ موشکی رسیده‌ایم که شهید احمد کاظمی نقش مهمی در این مسیر داشت از سوی دیگر نفوذ منطقه‌ای این روز‌ها هم به واسطه خدمات شهید سلیمانی است.
کد خبر: ۴۳۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ - 09January 2021

شهیدان کاظمی و سلیمانی در اقتدار موشکی و نفوذ منطقه ای نقش مهمی داشتندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی اظهار داشت: در سالروز شهادت شهیدان قاسم سلیمانی و احمد کاظمی هستیم. این دو شهید از روز اول عاشق و معشوق بودند. شهید کاظمی در فراق دوستان بزرگوارش مثل شهیدان باکری، زین‌الدین، همت و سایر شهدا تاب و قرار نداشت. بعد از شهادت کاظمی هم شاهد بی‌تابی شهید سلیمانی بودیم. شهید سلیمانی بعد از شهادت شهید کاظمی روزگار سختی را گذراند.

وی افزود: شهدا در عرصه دفاع مقدس با یکدیگر آشنا شدند. پیوند خونی ناگسستنی داشتند. تنها آرزوی این دو بزرگوار شهادت بود. برای نظام، انقلاب و برای مردم آرزوی پیروزی داشتند. شهید کاظمی فردی شاخص و مؤثر در دروان دفاع مقدس بود. فتح خرمشهر با صدای گرم او از بیسیم‌ها شنیده شد. زمانی که فرماندهان ارشد بعث عراق صدای او را می‌شنیدند، از مقابله با رزمنده‌ها ناامید می‌شدند و وحشت تمام وجود آن‌ها را فرامی‌گرفت. احمد کاظمی فتح‌آفرین و فجرآفرین بود. او دوران مبارزات خود را پیش از انقلاب آغاز کرده بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: شهید کاظمی از اولین عملیات موفق جمهوری اسلامی که منجر به شکست حصر آبادان شد و شکست را به رخ دشمن کشید تا آخر جنگ حضور داشت؛ البته در ناآرامی‌های منطقه کردستان نیز حضور پررنگی داشت. به‌عنوان یک نابغه در آن منطقه عمل کرد. او همیشه جلوتر از رزمنده‌ها حرکت می‌کرد. شهید کاظمی به رزمنده‌های تحت امر خود نمی‌گفت بروید، بلکه می‌گفت بیایید. این برخورد برای نیرو‌ها روحیه‌آفرین بود.

سردار شکارچی عنوان کرد: زمانی که نگاهش به تصاویر و فیلم شهدا می‌افتاد، ناخودآگاه اشک می‌ریخت. حسرت نبودِ شهدا را می‌خورد. شهید سلیمانی نقل می‌کرد که شهید کاظمی دست پشت دستش می‌زد و همانند فردی بود که دچار خسارت شده است. شهید کاظمی تعریف می‌کرد که بر سر مزار شهید خرازی رفتم و با لفظ خودمانی به او گفتم حاج حسین خیلی نامرد هستی. ما وعده داشتیم که هرکدام زودتر شهید شدیم، دست دیگری را بگیریم، اما تو دست من را نگرفتی. در همان لحظه بر سر مزار شهید خرازی گریست. مدتی طول نکشید که خبر شهادت او هم رسید. در کنار شهید خرازی به خاک سپرده شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در تشییع شهید احمد کاظمی، دل مقام معظم رهبری ناآرام بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی بازوی پر توانی را از دست داده بودند. شهید سلیمانی نیز بسیار بی‌قرار بود و احساس ناامیدی و قربت داشت. شهید سلیمانی در تشییع جنازه شهید کاظمی، ویلچر جانباز ۷۰ درصدی را در کل مراسم تشییع هل می‌داد. این شهدا به آرزوی دیرینه خود که برایش لحظه‌شماری می‌کردند، رسیدند. آثار، سبک و مکتب آن‌ها بیش از زمان حیاتشان توسعه پیدا کرد. به برکت خون شهید کاظمی افتخارات زیادی برای انقلاب رقم خورد. مکتب شهید سلیمانی بعد از شهادت ایشان، ملت‌های منطقه را به جنب و جوش انداخت.

وی افزود: امروز در حالی به اقتدار بزرگ موشکی رسیده‌ایم که شهید احمد کاظمی نقش مهمی در این مسیر داشت؛ از سوی دیگر نفوذ منطقه‌ای این روز‌ها هم به واسطه خدمات شهید سلیمانی است. شهدا عمق انقلاب اسلامی را گسترش دادند. این افتخارات برای همه شهداست. این دو شهید بزرگوار لحظه‌ای برای خودشان زندگی نکردند. همه چیز را برای خدا می‌دانستند. اخلاص، تعهد، نقش‌آفرینی و شجاعت برای خدا بود و نمی‌گفتند من این کار را انجام دادم. چون منیت نبود، کارشان اثربخش بود.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تأکید کرد: همه افرادی که با شهیدان کاظمی و سلیمانی زندگی کردند، همانند آن‌ها آرزوی شهادت دارند. پاسداران انقلاب اسلامی که از نظام دفاع می‌کنند، در هر لباسی که هستند، آرزویی جز آرزوی شهید سلیمانی و شهید کاظمی ندارند. ما پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی را می‌خواهیم. دوران افول آمریکا را می‌بینیم، اما شکست قطعی آمریکا را می‌خواهیم و پیروزی ملت‌های مسلمان بر مستکبران را آرزو داریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها