نوروز در جبهه

حال و هوای جبهه‌های غرب در آستانه نوروز/ فاتحان بازی دراز در روستای شیشراه + تصاویر

در آستانه نوروز، جبهه‌های غرب کشور حال و هوای دیگری دارد. گردان 9 سپاه (گردان قدر) از تهران به قصد آزادسازی قله های بلند بازی دراز عازم جبهه شده‌اند و آنجا متاثر از حضور مردانی است که قلب‌هایی به بزرگی تمام کوه‌های سربه فلک کشیده دارند.
کد خبر: ۴۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳ - 21March 2015

حال و هوای جبهه‌های غرب در آستانه نوروز/ فاتحان بازی دراز در روستای شیشراه + تصاویر

دفاع پرس: اسفند 1359، در آستانه نوروز، جبهه سرپل ذهاب، منطقه عملیاتی بازی دراز.

ماههای آغاز جنگ تحمیلی است و تجاور عراق به سرزمین اسلامی باعث اشغال 11 شهر و هزاران روستا شده است.

یکی از مناطق اشغال شده شهر قصر شیرین است. دشمن بعثی تا دروازه های شهرهای گیلانغرب و سرپل ذهاب نفوذ کرده است. برای مقابله با دشمن، اقشار مختلف در قالب نیروهای بسیج، سپاه، ارتش، عشایر و فدائیان اسلام و گروههای نامنظم شهید چمران به مناطق عملیاتی می روند.

در جنوب با وجود حضور مسئولین عالی رتبه نظامی و طراحی های مختلف، چند عملیات آفندی با شکست مواجه می شود و در عقب نشینی از یکی از این عملیات ها جمعی از دانشجویان پیرو خط امام به شهادت می رسند.

اما در غرب کشور، جبههها حال و هوای دیگری دارد. گردان 9 سپاه (گردان قدر) از تهران به قصد آزادسازی قله های بلند بازی دراز عازم جبهه شده اند و آنجا متاثر از حضور مردانی است که با وجود جثههای معمولی، قلب هایی به بزرگی تمام کوههای سربه فلک کشیده دارند.

مردانی که آمدهاند تا با جنگ و جهاد و شهادت دل ولی امر مسلمین را شاد کنند و دشمن متجاوز را به سر جای خود بنشانند.

مردانی که کوهها و دشتهای منطقه زیر گامهای استوارشان سست شده و دشمن تا بن دندان مسلح در برابر آنها چون گنجشک در برابر دهن مار، یارای هیچ حرکتی ندارند. مردانی که توانستند مزه پیروزی ناشی از توکل به خدا و پیروزی ایمان در برابر سلاح و روحیه شهادت طلبی را به منصه ظهور برسانند.

مردانی که در اردیبهشت سال 1360 بزرگترین فتح و سرافرازی را نثار مردم و امامی کردند که به وجود این رزمندگان ایمان داشتند.

تصاویر زیر مربوط به تعدادی ازاین رزمندگان است که علاوه بر فتح بازی دراز در سال 60 فاتح خرمشهر قهرمان شدند و نامشان در دفتر مجاهدان راه خدا ثبت و ضبط شد.

تصاویر مربوط به روستای شیشراه در نزدیکی منطقه عملیاتی بازی دراز است که در آستانه نوروز سال 60 (اواخر اسفند 59) گرفته شده است.

به روح پر فتوح شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهیدان بازی دراز و فاتحان خرمهشر که در شلمچه با خونشان دشمن زبون را فراری دادند و ایران عزیز را جاودانه ساختند درود می فرستیم و برای جانبازان و ایثارگران یادگار از سالهای حماسه و خون، سلامتی و شادکانی زیر سایه حضرت زهرا (س) آرزومندیم.

شهید حسین تقوامنش (سمت چپ)

 

از سمت چپ نفر دوم شهید مهدی جعفری، نفر سوم شهید عباس شعف

 

شهید محمد خلیلی

 

 

شهیدان ابوالفضل رمضانی، سلیمی خطیبی، محسن فیاض بخش، رحیم یاراحمدی و جانباز سید محمد مدنی

 

هفت سین جبهه

 

نفر اول سمت چپ شهید مهدی جعفری

 

شهید مهدی جعفری (نفر اول سمت راست)

 

شهید مهدی جعفری (نفر اول سمت راست)

 

شهید مهدی جعفری (نفر اول سمت چپ، ایستاده)

نظر شما
پربیننده ها