سخنان سپهبد شهید سلیمانی در جمع نیرو‌های یگان توپخانه در سوریه

شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنانی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت حفظ نظام اسلامی تأکید می‌کند که گستردگی حرم بیش از گستردگی حرم حضرت زینب (س) است و نظام اسلامی حرمت بالایی دارد.
کد خبر: ۴۳۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲ - 11January 2021

سخنان سپهبد شهید سلیمانی در جمع نیرو‌های یگان توپخانه در سوریهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، به دنبال عملیات نیروهای جبهه مقاومت در شهر الحاضر در استان حلب سوریه و همچنین آزادسازی منطقه «العیس» در پاییز سال ۱۳۹۴، سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع نیرو‌های یگان توپخانه که نقش مؤثری در این موفقیت داشتند، حضور یافت و ضمن قدردانی از عملکرد آنان به بیان نکاتی پرداخت.

متن سخنان شهید سلیمانی در ذیل آمده است:

این دفاع از فقط حرم نیست. این حرم خیلی گسترده‌تر است. گستردگی حرم بیش از گستردگی حرم حضرت زینب (س) است. امام (ره) فرمودند «حفظ این نظام از نماز واجب‌تر است»؛ ما وجوبی بالاتر از نماز نداریم. یک جای دیگر [هم] فرمودند «حفظ این نظام از وجود مقدس امام زمان (عج) واجب‌تر است»؛ چون او که بیاید و ظهور کند، برای ایجاد یک نظام اسلامی ظهور می‌کند. نظام اسلامی حرمت بالایی دارد.

ما می‌گوییم «مدافعان حرم»؛ فکر می‌کنیم مدافعان حرم خلاصه است فقط در دو حرم مقدس عزیزِ سیده رقیه و سیده زینب؛ نه؛ حرم، حرمِ بزرگی است. این بلا، این طاعون [‌تکفیری‌ها] اگر در اینجا تثبیت شد و دنیا آمد با او تعامل کرد، این خطری است و در واقع یک چاقوی تیزشده‌ای است فقط برای همه خطوطی که در واقع نخواهند این فکر را قبول کنند؛ لذا دفاعِ امروز، یک دفاعِ موضوعیِ محدود نیست، خطر بزرگ است؛ هم برای انسانیت، هم برای اسلام، هم برای تشیّع و هم برای مقدسات جمهوری اسلامی و شیعه.

این خیلی با جنگ هشت‌ساله متفاوت است. بعضی برادران می‌گویند که «جنگ هشت‌ساله»؛ جنگ هشت‌ساله، بله آتشش با این آتش [آتش دشمن] فرق می‌کند. اما اینجا هر نفر یک رزمنده است در مقابل ما؛ هر نفر یک جنگنده‌ای است که می‌جنگد. بعضی وقت‌ها مواجه می‌شویم، می‌بینیم که [توانِ] دشمن برابری می‌کند با بعضی برادر‌های ما...، بعضی وقت‌ها نه، یک نفرش بر ۱۰ نفر از ما اثر می‌گذارد.

ما باید خودمان را نه برای این نظام، [بلکه] برای همه این کار‌هایی که وجود دارند، آماده فداکاری کنیم. این تأثیرش، تأثیر بسیار بالا، بزرگ و مهی است.

من بدونِ اینکه در جمع شما پا بگذارم هم می‌گویم که همه رزمندگان ما یک طرف، کار توپخانه یک طرف دیگر. من دست همه شما را می‌بوسم، پایتان را می‌بوسم. خدا ان‌شاءالله به حق حضرت زهرا (س) این عمل شما را ثبت کند و ان‌شاءالله در آن روزی که «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ»، «وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ» ان‌شاءالله شما ببینید «ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ» که حتماً می‌بینید که موجب سربلندی است؛ وگرنه همه ما رفتنی هستیم و می‌میریم.

واقعاً اگر بگذارید من از صمیم قلب و مثل یک عبادت، دستتان و پایتان را می‌بوسم. زحمت زیادی کشیدید. کار بزرگی کردید؛ البته کار بزرگ هنوز بر دوش‌تان ادامه دارد. باید ان‌شاءالله با جدیت این سختی‌ها با عشق تحمل بشه. با عشق تحمل کنید و برادران خودتان را پشتیبانی کنید که ان‌شاءالله به نتیجه خوبی برسیم؛ ان‌شاءالله.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها