مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد:

اولویت اجرای برنامه تشییع شهدای گمنام، سلامت و حفظ جان مردم است

سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در نشست برنامه ریزی و هماهنگی مراسم استقبال، تشییع و تدفین دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در بافق گفت: اولویت اجرای برنامه استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام، سلامت مردم و حفظ جان مردم می‌باشد.
کد خبر: ۴۳۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ - 10January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست برنامه ریزی و هماهنگی مراسم استقبال، تشییع و تدفین دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس با حضور سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، حجت الاسلام و المسلمین «رضا سعادت‌فر» امام جمعه بافق، سید «مهدی طلائی مقدم» فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

سرهنگ «منصور زارع» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به حضور شهدای گمنام در شهرستان بافق و دغدغه‌هایی که مسئولان اجرایی دارند، یادآورشد: اولویت اجرای برنامه استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام، سلامت مردم و حفظ جان مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: تشییع عمومی نداریم و مراسم طبق دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: دو شهیدی که قرار است در مسکن مهر بافق تشییع و تدفین شوند یکی از آن بزرگوارن ۱۸ سال دارد و دیگری ۲۰ سال دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد افزود: پیکر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس روز یکشنبه ۲۸ دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان بافق تشییع و در مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) مسکن مهر بافق به خاک سپرده خواهند شد.

فرماندار بافق در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت قیام خونین مردم قم، با اشاره به حضور دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهر بافق گفت: خردسند و عرض تبریک دارم به مردم دارالشجاعه بافق که این دیار مجدد میزبان دو تن از شهدای گمنام در این ایام خاص هستند که در مجموع شهرستان بافق ۱۸ شهید گمنام را در آغوش خود گرفته است.

سید مهدی طلائی مقدم با توجه به سابقه شهرستان و حضور مردم این دیار در دوران دفاع مقدس و بعد از آن یار و یاور انقلاب بودند گفت: شهرستان بافق به نسبت جمعیت بیشتر رزمنده را در شهرستان‌های استان یزد را دارد و این مایه افتخار و مباهت است.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما برگزاری یک مراسم آبرومند و با شکوه با حضور مردم و مسئولان می‌باشد، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه و جلوگیری از انتشار بیماری کرونا می‌بایست به خاطر سلامت مردم تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

امام جمعه بافق در این نشست از شهدا به عنوان افراد برگزیده کره خاکی نام برد و گفت: شهدای گمنام یک ارتباط ویژه‌های را با خداوند متعال داشتند که با تاثی از حضرت زهرا (س) گمنام شوند و گمنام بمانند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر افزود: یک عده‌ای آرزوی شهادت داشتند که اصل شهادت را از خدا گرفته بودند، ولی درخواسته آن‌ها در کیفیت شهادت بود.

سعادت فر با اشاره به اینکه اصل شهادت انتخابی است نه اتفاقی، تصریح کرد: در بین شهدای گمنام یک عده‌ای بودند که خاص‌تر هستند و از خداوند خواستند که در مواقع حساس پاسبان و سفیر انقلاب باشند و حضور این شهدا در این زمان یک انتخاب است نه یک اتفاق.

در ادامه حاضرین در این نشست ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هر چه بهتر آیین استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام بر سلامتی مردم همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار