مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «سعید امیر خانی»

شهید «سعید امیر خانی» از شهدای دانشجوی بمباران 27 دی‌ماه دانشگاه تبریز است که پس از اخذ دیپلم در رشته‌ی مکانیک، عازم خدمت سربازی شده و پس از فراگیری دوره‌های آموزشی در دانشکده فنی دانشگاه تبریز رخت شهادت بر تن کرد.
کد خبر: ۴۳۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ - 10January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «سعید امیر خانی» در سال 1340 در خمینی شهر چشم به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم در رشته‌ی مکانیک، عازم خدمت سربازی شده و پس از فراگیری دوره‌های آموزشی در دانشکده فنی دانشگاه تبریز بر اثر بمباران رژیم بعث عراق در 27 دی‌ماه 1365 رخت شهادت بر تن کرد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «سعید امیر خانی» شهید «سعید امیر خانی» در سال 1340 در خمینی شهر چشم به جهان گشود. در جریان فتح یکی از ارتفاعات مهم منطقه عملیاتی والفجر چهار به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل می‌شود و پس از بهبودی نیز از طریق کنکور سراسری در دانشگاه صنعنی فنی اصفهان پذیرفته می‌شود؛ اما بنا بر خواست تقدیر از این رشته انصراف داده و سال بعد از رشته‌ی مکانیک ساخت و تولید دانشکده فنی دانشگاه تبریز قبول می‌شود.

وی مراحل تحصیل خود در این رشته را با موفقیت گذرانده و در سال 65 نیز بنا بر احساس مسئولیت خویش در قبال میهن اسلامی، در کنار تحصیل علم و با استفاده از تخصص خود در تأمین نیازهای جنگی فعالیت کرده و به دفاع از کشورش می‌پرداخت که در نهایت در بمباران 27 دی سال 65 رخت شهادت بر تن کرده و همراه با دیگر دوستان و همرزمانش راهی دیار باقی شد.

این شهید بزرگوار، زندگی ساده‌ای داشت و بیش از آنکه حرف بزند، عمل می‌کرد، وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و هرگز در عمل به فرایض دینی کوتاهی نمی‌کرد، به وقت اهمیت زیادی می‌داد و نهایت استفاده را نیز از زمان خود می‌برد.

گفتنی است؛ 27 دی‌ماه سال 1365، یادآور روزی است که دانشجویان بسیجی پیرو خط امام(ره)، در میان دانشگاه تبریز شهد شیرین شهادت را چشیده و به مقام شهادت نائل آمدند، در این روز خونین و در اثر بمباران دانشگاه تبریز 22 تن از دانشجویان به شهادت رسیده و هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار