مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

استان فارس میزبان ۱۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود

سعید کوشکی جهرمی» گفت: پس از سه‌سال انتظار، استان فارس امسال میزبان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۱۵ شهید گلگون‌کفن دوران هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ - 10January 2021

فارس میزبان ۱۵ شهید گمنام گلگون کفنبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری اعلام برنامه‌های مراسم‌های تشییع و خاکسپاری ۱۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این استان، اظهار داشت: پس از سه‌سال انتظار، استان فارس امسال میزبان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۱۵ شهید گلگون‌کفن دوران هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی با اشاره به وجود ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در این استان و خاکسپاری ۳۳۴ شهید گمنام در این یادمان‌ها، افزود: هر کدام از این یادمان ها امامزاده و یا تجلی مراکز فرهنگی شده‌اند.

کوشکی ضمن قدردانی از مردم و مسئولان برخی شهرستان‌ها در حفظ و آبادانی یادمان‌های شهدای گمنام، از برخی مدیران و مسئولان استانی که در رسیدگی به ۳۰ یادمان به وعده‌های خود عمل نکردند نیز گلایه و اعلام کرد که در ۴۵ روز آینده، اسامی مسئولان و شهرستان‌ها به عموم به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، بی‌تفاوتی نسبت به شهدا را ظلم و جفا عنوان کرد و افزود: امروز همه تکلیف‌شان را در قبال شهدا‌ می‌دانند و یادمان‌های شهدای گمنام مفاخر ملی ما هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اینکه رسیدگی به یادمان‌های شهدای گمنام یک مطالبه مردمی است، تصریح کرد: متولی گلزارهای شهدا‌ بنیاد شهید و متولی یادمان‌های شهدا‌ اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است؛ بنابراین از مسئولان و فرمانداران درخواست داریم که برای تحقق وعده‌های خود برای تکمیل یادمان‌های شهدا‌، اعتبارات متناسب پیش‌بینی و خیران نیز در این موضوع ورود کنند.

وی از میزبانی استان فارس از پیکرهای مطهر ۱۵ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس خبر داد و بیان داشت: این شهدا مربوط به عملیات‌های «کربلای ۵»، «والفجر یک»، «رمضان» و تک دشمن سال ۶۷ هستند.

‌کوشکی عنوان کرد: در ۳۰ نقطه از استان فارس درخواست خاکسپاری شهید گمنام داشتیم که در حال حاضر در ۱۲ نقطه این موضوع محقق شد و در مراحل بعد نیز میزبان شهدای گمنام در شهرستان‌های دیگر خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۶ شهید در شهرستان شیراز، گفت: در روز پنجشنبه ۲۵ دی‌ دو شهید در «بهشت احمدی» تدفین و به خاک سپرده خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ادامه داد: یک شهید در پشتیبانی منطقه ۲ ارتش، یک شهید در پادگان شهید «بهمن باقری»، یک شهید در دانشگاه علوم پزشکی «گراش»، یک شهید در ششده و قره‌بلاغ شهرستان فسا، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی «آباده»، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی «فیروزآباد»، دو شهید در شهرستان «خفر»، دو شهید در دانشگاه «جهرم» و موسسه علوم قرانی، یک شهید در دانشگاه صنعتی و یک شهید در لشکر ۱۹ فجر تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

وی از برگزاری مراسم استقبال از پیکر پاک شهدای گمنام در ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ در فرودگاه بین‌المللی «شهید دستغیب» شیراز با حضور مسئولان، با رعایت اصول بهداشتی خبر داد و یادآور شد: برنامه‌ریزی برای تشییع پیکر پاک شهدا‌ در سطح شهر شیراز نیز انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، با اشاره به تقدیر از سه رسانه فعال در این استان که بیشترین نقش را در بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی داشته‌اند، گفت: از رسانه‌های برخط و مطبوعات در جهت اطلاع‌رسانی اخبار شهدا‌ قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها