جانشین قرارگاه ثارالله:

شهادت مانع سردار سلیمانی نبود

سردار «حسین نجات» گفت: شهید سلیمانی در کار شجاعت داشت، وقتی تمامی تدابیر انجام شده و تمامی جوانب کار سنجیده می‌شد و در میدان عمل دیگر از هیچ پیشامدی ترس نداشت و شهادت مانع عمل نمی‌شد.
کد خبر: ۴۳۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ - 10January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار حسین نجات جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در برنامه «ققنوس» اظهار داشت: انقلاب اسلامی دو خصوصیت بارز داشت، اول اینکه انقلاب متکی بر قدرت نرم بود، یعنی رفتار مردم نسبت به طاغوت تغییر کرد، انقلاب اوج بلوغ و بصیرت مردم نسبت به مرزبندی با طاغوت بود بنابراین ابتدا رفتار مردم تغییر کرد و بعد مرزبندی با طاغوت شکل گرفت و در نهایت مردم در مبارزه با طاغوت پیروز شدند.

وی افزود: دومین خصوصیت بارز انقلاب اسلامی رهبری آن بود که با تدبیر، درایت و صبر مردم و نخبگان را هدایت کردند، برخی از گروه‌ها در داخل کشور معتقد به مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی بودند، اما امام خمینی (ره) با این گروه‌ها موافق نبودند و بیداری مردم و خیزش مردم را مقدم بر مبارزه مسلحانه می‌دانستند.

نجات اشاره کرد: مبارزه مسلحانه می‌توانست با سرکوب رژیم پهلوی ناکام بماند و انقلاب ابتر شود، اما بیداری مردم سبب شد تا در بدنه نیرو‌های مسلح رژیم نیز افراد با انقلاب همراهی کنند و مردم در تظاهرات نیز با اهدای شاخه گل به ارتشیان رابطه عمیق بین اقشار مردم را در همراهی با انقلاب نشان می‌داد.

جانشین قرارگاه ثارالله بیان کرد: آشنایی من با سردار سلیمانی به دوران دفاع مقدس برمی‌گردد، فرماندهی لشکر ثارالله را برعهده داشت که لشکری خط شکن بود و هر موقع وارد عمل میشد ضربه سهمگینی را به دشمن وارد می‌کردند.

نجات خاطرنشان کرد: بعد از اتمام جنگ مسئولیت سپاه کرمان و بعد از مدتی مسئولیت قرارگاه جنوب شرق سپاه برای برقراری امنیت به سردار سلیمانی سپرده شد، سردار سلیمانی با درایت ابتدا به کاروان‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر و اشرار مسلح ضربه وارد کرد و بعد با اتمام حجتی که با سران طوابف داشت اشرار مسلح را توسط خود طوایف خلع سلاح کرد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی پیشنهاد سازندگی و تعامل برای آبادانی منطقه را به سران طوایف جنوب شرق داد و با همکاری دولت سعی در اشتغال جوانان داشت و می‌توان گفت امنیت مد نظر سردار سلیمانی امنیت جامعی بود؛ امنیت مردم پایه یعنی کمک گرفتن از بسیجیان منطقه برای تامین امنیت از اقداماتی بود که سردار سلیمانی اجرایی کرد.

جانشین قرارگاه ثارالله تصریح کرد: بعد از تحویل فرماندهی نیروی قدس سپاه نیز تحولاتی را در این نیرو ایجاد کرد، حاج قاسم با توانمند کردن گروه‌های فلسطینی و لبنانی اتفاقی را به وجود آورد که در طول تاریخ بی بدیل بود، سرزمین‌های اشغال لبنان آزاد شد و رژیم صهیونیستی توانایی ایستادگی برابر مقاومت لبنان و فلسطین را ندارد.

نجات تاکید کرد: سردار سلیمانی با توانمند کردن مردم توانست مقاومت را قدرتمند کندف الان جمهوری اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی نمیجنگد بلکه خود مردم فلسطین توانمند شده و مقاومت می‌کند در یمن نیز به همین منوال مردم یمن توانمند شده اند و خودشان بر اساس آنچه از جمهوری اسلامی یاد گرفته اند و انتقال دانش صورت گرفته است مقابل عربستان ایستادگی کرده اند و این ایستادگی سبب شده است عربستان با وجود داشتن امکانات بیشتر به دنبال راه فراری از شرایط ایجاد شده است.
وی اعلام کرد: سردار سلیمانی به مردم اعتقاد داشت و با سازماندهی و توانمندسازی گروه‌های مردمی مقاومت را شکل داده و توسعه دهد.

جانشین قرارگاه ثارالله اذعان کرد: یکی از خصوصیات مکتب شهید سلیمانی اخلاص است و رضای خدا در تمامی کار‌های شهید سلیمانی مبنای کار بود، تدبیر و عقلانیت از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی بودف در میدان عمل بر منطقه اشراف داشت، مشورت میگرفت و اشراف کامل بر محل مورد عمل داشت بنابراین در عملیات‌ها موفق می‌شد.

نجات مطرح کرد: ولایتمداری و ولایت پذیری شهید سلیمانی نکته جالب و قابل توجه دیگر در مورد شهید سلیمانی است که رابطه خیلی نزدیکی با رهبری داشتند و هر تصمیمی توسط مقام معظم رهبری اتخاذ می‌شد سردار سلیمانی مطیع بود و به صورت کامل اقدامات خود را با تصمیمات رهبری تنظیم می‌کرد.

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: شهید سلیمانی در کار شجاعت داشت، شجاعت به معنای این بود که با اشراف کامل و تدبیر کار را شروع کردن و نترسیدن از پیشامدها، وقتی تمامی تدابیر انجام شده و تمامی جوانب کار سنجیده میشد و در میدان عمل دیگر از هیچ پیشامدی ترس نداشت و شهادت مانع عمل نمی‌شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار