امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه مطرح کرد:

نوروز امسال، فاطمی باشد/ قرآن کریم، بهار را از آیات خداوند می‌داند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا گفت: در این ایام باید فضای ما فاطمی و حزن و اندوه باید بر مجالس ما غالب باشد و این محافل گرم ما با سلام بر حضرت زهرا (س) شروع شود.
کد خبر: ۴۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱ - 20March 2015

نوروز امسال، فاطمی باشد/ قرآن کریم، بهار را از آیات خداوند می‌داند

به گزارش گروه خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته، با بیان این که بالاترین توصیه قرآن و رسول اکرم (ص) به تقوا است، اظهار کرد: هر انسانی باید بسنجد که چه کاری انجام داده و آنچه که انجام داده، ذخیره آخرت او است و خوب است که کارهای انجام شده خود را در این یک سال گذشته مرور کنیم.

موحدی کرمانی سال سعادت، عزت اسلام و مسلمین را از خداوند خواستار شد و گفت: پیش از همه آرزو می کنم امسال سال ظهور حضرت مهدی( عج) باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که یکی از امتیازات انسان، قدرت تفکر است، خاطرنشان کرد: به ما سفارش شده که در تنهایی خود و سکوت فکر کنیم و سعی کنیم وقتی سخنی می گوییم، ذکر باشد. نگاهتان پند باشد و اگر به زیارت اموات می روید ضمن زیارت، متوجه باشید که همه این اموات از بدو خلقت تا امروز و تا ابد از خاک بلند می شوند و همه اعمال ما محاسبه می شود.

وی افزود: قرآن از بهار بحث می کند و بهار را به عنوان آیتی از آیات خداوند که باید انسان ها آن را ببیند و پند بگیرند، مطرح می کند. دین به فکر کردن خیلی اهمیت داده است و یک لحظه فکر، حر را بهشتی کرد و از جهنم نجات داد و بیشترین عبادت ابوذر، فکر بود.

موحدی کرمانی با تاکید بر این که بکوشیم عبادت هایمان با فکر همراه باشد، تصریح کرد: عبادت را از جمود خارج کنیم و عبادت همراه با فکر به انسان، نشاط می بخشد.

امام جمعه موقت تهران گفت که انسان نباید شیفته دنیا باشد و دین فقط برای آخرت نیامده است، همچنین خداوند سفارش کرده که از نعمت های من استفاده کنید.

وی با اشاره به روایتی اظهار کرد: خداوند دوست دارد انسان و جامعه از حلال ها استفاده کنند و از رخصت ها بهره مند شوند.

موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خداوند در کنار حیات مادی، حیات معنوی را بیان می کند، از یک طرف می فرماید زمین را زنده کردیم و از طرفی می فرماید، یک حیاتی برای شما مقدر شده به دست انبیا، که اکتسابی است و باید خودتان کسب کنید.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در درون این حیات، حیات شهدا بوده که دارای مراتب است و بعد از انبیا و اوصیا بالاترین مقام را علما و شهدا دارند.

وی با اشاره به این که خداوند ایران را که گرفتار سلطه بود به دست رهبری صالح داد و در این کشور حیات به وجود آورد که همه چیز در آن از جمله تحول، دگرگونی اخلاق، فداکاری و ایثار وجود دارد.

موحدی کرمانی به وصیت نامه شهدا اشاره کرد و گفت: نوجوانی که تازه به بلوغ رسیده در جبهه وصیت نامه ای نوشته که مملو از معارف بلند قرآنی است و این همان حیاتی است که نصیب امت اسلامی شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که عید نوروز امسال بین دو فاطمیه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این ایام باید فضای ما فاطمی و حزن و اندوه باید بر مجالس ما غالب باشد و این محافل گرم ما با سلام بر حضرت صدیقه شروع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها