یادداشت/ سردار یدالله جوانی:

چه کسانی افتخارات را انکار می‌کنند؟

پرسش اصلی آن است که چه کسانی همواره پیشرفت ها، موفقیت‌ها و دستاورد‌های بزرگ ملی به دست توانای متخصصان داخلی را انکار می‌کنند؟
کد خبر: ۴۳۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴ - 13January 2021

چه کسانی افتخارات را انکار می‌کنند؟گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ سردار یدالله جوانی؛ حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در بیانات تلویزیونی خود خطاب به ملت ایران به مناسبت سالگرد قیام مردم قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶، چندین موضوع مهم را مورد توجه قرار داده و تبیین کردند. برخی از محور‌ها و نکات مهم و راهبردی در بیانات معظم‌له عبارت است از:

۱ـ با حرکات خودجوش مردمی در سراسر کشور به دلیل سالگرد شهیدان سلیمانی و ابومهدی، روح تازه‌ای در کالبد کشور و ملت دمیده شد.

۲ـ قیام ۱۹ دی اوج حیات ملت ایران است و باید آن را زنده نگه داشت و از محتوای آن در برابر تفسیر‌های غلط نگهبانی کرد.

۳ـ قیام ۱۹ دی، یک حرکت دینی مردمی ضد رژیم دیکتاتوری فاسد و وابسته و اولین ضربه تبر ابراهیمی بر پیکر بت بزرگ آمریکا بود.

۴ـ منافع آمریکا در گرو سلطه بر بی ثباتی و آشوب در منطقه و نهایتا منطقه است. نقشه آمریکا برای ایران در سال ۱۳۸۸، اکنون در همان کشور پیاده شد.

۵ـ ایجاد تمدن نوین اسلامی، هدف نهایی انقلاب اسلامی است و ان‌شاءالله نسل‌های بعدی به این هدف خواهند رسید.

۶ـ تحریم‌های خائنانه باید برداشته شود. ایران عامل ثبات منطقه است و قدرت دفاعی و موشکی قابل مذاکره نیست.

۷ـ منتظر بازگشت آمریکا به برجام نیستیم، بازگشت بدون رفع تحریم‌ها مضر هم هست؛ لغو تعهدات برجامی درست است.

۸ـ استفاده از ابتکار و نشاط جوانان در کنار تجربه افراد مجرب در مدیریت‌های کشور یک ضرورت عقلی است.

۹ـ در مورد دولت جوان حزب‌اللهی، نزدیک انتخابات صحبت خواهم کرد.

۱۰ـ واکسن تولیدشده در ایران، مایه افتخار و عزت است.

اما از میان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، یکی از مواردی که نیاز به شرح و تأمل فراوان برای ملت ایران دارد؛ اشاره معظم‌له به انکار افتخارات و دستاورد‌های ملی و بزرگ از سوی عده‌ای در داخل کشور است. ایشان در این‌خصوص با اشاره به ساخت واکسن کرونا در داخل کشور فرمودند:

«واکسنی که برای کرونا آماده شد، مایه افتخار است؛ این را انکار نکنند؛ این مایه عزت یک کشور است، مایه افتخار کشور است... . بعضی هستند هر کار بزرگی را که در کشور انجام می‌گیرد، «مستبعد» می‌دانند.

وقتی این سانتریفیوژهای، هسته‌ای را جوان‌های ما درست کرده بودند و بنده چند بار در سخنرانی اسم آوردم و اشاره کردم، چند نفر از این بزرگان علمی به من نامه نوشتند که آقا! نبادا شما گول این‌ها را بخورید، این‌ها نمی‌توانند چنین کاری بکنند، انکار می‌کردند، می‌گفتند نمی‌شود، ولی خب دیدید چه شد و به کجا رسید.

عین همین قضیه در مورد سلول‌های بنیادین بود؛ وقتی مرحوم کاظمی و این جوانان عزیزی که بحمدالله امروز هم هستند، توانستند سلول‌های بنیادی را که یک کار بسیار بزرگ در مسائل زیستی انسانی است انجام بدهند، یک عده‌ای باز همان وقت به ما پیغام می‌دادند که خیلی باور نکنید. بعضی‌ها آمدند اینجا به خود من گفتند، گفتند این‌ها را خیلی باور نکنید، این‌ها خیلی قابل قبول نیست.

نه؛ قابل قبول بود و باور هم کردیم و آن وقت درست بود، بعد از آن هم ده برابر پیشرفت کرد. الآن هم همین جور است؛ این واکسن را درست کردند و تست انسانی شد، ان شاءالله بهترش را هم درست خواهند کرد ـ یعنــی روز به روز کامل‌تر خواهد شد ـ تا الان موفق بوده، بعد از این هم ان شاءالله موفق خواهد بود.»

اکنون پرسش اصلی آن است که چه کسانی همواره پیشرفت‌ها، موفقیت‌ها و دستاورد‌های بزرگ ملی به دست توانای متخصصان داخلی را انکار می‌کنند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد، انکار این افتخارات، کار چند نفر نیست؛ بلکه کار یک جریان فکری و سیاسی است. غربی‌گرایی و تلاش برای وابسته کردن ایران به غرب به بهانه‌های مختلف برجسته‌ترین ویژگی این جریان است. این جریان غرب را قبله آرمانی و آرزو‌های خود دانسته، پیشرفت واقعی ایران را در گرو قرار گرفتن در مدار غرب و آمریکا دانسته، هیچ اعتقادی به شعار «ما می‌توانیم» ندارد.

در طول ۲۴ سال گذشته این جریان، همواره نقش تخریبی در تحریف واقعیات ایران اسلامی داشــته، با تصویرسازی غلط و منفی از جمهوری اسلامی و نظام ولایی، برای ایجاد یأس و نا امیدی در مردم، از هیچ اقدامی دریغ نکرده است. این جریان نه به جامعیت اسلام اعتقادی دارد و نه به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و استعداد‌های جوانان ایران توجه می‌کند. این جریان در یک کلام، شیفته غرب است.

این جریان، غرب و آمریکا را قوی و پیشرفته و ایران را ضعیف و ناتوان می‌داند. یکی از نشانگان برجسته برای معرفی این جریان، نامه ۱۳۵ نفر از نمایندگان مجلس ششم به رهبر معظم انقلاب در آن دوران است؛ نامه‌ای که سرگشاده نوشتند و با صراحت هرچه تمام گفتند، آمریکا به ایران حمله خواهد کرد و ایران اشغال می‌شود و ما هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم! نویسندگان این نامه که همگی از اعضای جبهه مشارکت و جریان اصلاحات بودند، از رهبر معظم انقلاب درخواست نوشیدن جام زهر و کوتاه آمدن در برابر آمریکا کردند!

افراد همین جریان در سال‌های اخیر و حتی در ماه‌های اخیر، بر ضرورت مذاکره با آمریکای ترامپ هم تأکید کرده، فقط یک استدلال دارند و آن اینکه، «ما نمی‌توانیم در برابر آمریکا مقاومت کنیم!». اما واقعیت این است که «ان‌شاءالله ملت ایران می‌تواند بر هر مشکلی غلبه نماید و هر مانعی را از سر راه بردارد و در هر عرصه‌ای افتخارآفرین باشد.»

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها