در مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و ابومهدی مطرح شد؛

واکنش رئیس سازمان الحشد الشعبی به اقدام اخیر آمریکا

«فالح الفیاض» در مراسم یادبود فرماندهان پیروزی بر داعش در کرکوک به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام وی در فهرست تحریم‌ واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۳۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ - 10January 2021

مراسم یادبود حاج قاسم و ابومهدی در کرکوک؛ پاسخ فالح الفیاض به تحریم شدن از سوی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مراسم یادبود نخستین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش، امروز در کرکوک با سخنرانی «ابورضا النجار» فرمانده محور شمال در سازمان الحشد الشعبی و «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی آغاز شد.

ابورضا النجار در این مراسم ضمن تسلیت به مراجع عظام و عالم به مناسبت سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: آمریکایی که ادعای دموکراسی می‌کند، مرتکب جنایت ترور فرماندهان پیروزی بر داعش شده است. ما هرگز نمی‌توانیم نقش این فرماندهان در رفع محاصره «آمرلی» را فراموش کنیم.

در ادامه این مراسم، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی تأکید کرد: تنها با اجرای مصوبه پارلمان می‌توانیم روابط مبتنی بر احترام به حاکمیت با تمامی طرف‌ها برقرار کنیم. آینده عراق در امان و امنیت است؛ زیرا در آن مردانی هستند که همواره برای حفظ آن تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه الحشد الشعبی در زمان جنگ با داعش و در پاسخ به فتوای مرجعیت برای کشور تشکیل شد، گفت: الحشد الشعبی، پاسخ گروهی از غیرتمندان به ندای کشور است. حاکمیت ملی و ثبات در این کشور تنها با اخراج نیرو‌های بیگانه از آن محقق خواهد شد. ما باید مصوبه پارلمان برای اخراج نیرو‌های بیگانه را اجرا و مشکلات را بر اساس قانون اساسی حل کنیم.

رئیس سازمان الحشد الشعبی که روز جمعه با تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا در فهرست تحریم‌های این کشور قرار گرفت، تصریح کرد: ما باید به وطن خود وفادار بمانیم و تسلیم هیچ‌یک از تصمیمات مربوط به تحریم‌ها و عادی‌سازی‌ها نشویم. هرچه که داریم را فدای وطن خواهیم کرد.

وی افزود: مناقشات در خصوص بودجه در پارلمان نباید با روحیه انتقام‌جویانه صورت گیرد. باید به هموطنان خود در [اقلیم] کردستان به گونه‌ای بنگریم که گویی آن‌ها خود ما هستند. ما می‌خواهیم که در کرکوک به همه طیف‌های حاضر احترام گذاشته شود و این استان متعلق به همه آن‌هاست.

فیاض در ادامه گفت: ما به همراه ارتش، پلیس، نیرو‌های مبارزه با تروریسم و پیشمرگه با داعش جنگیدیم. اکنون می‌بایست وطنی را که شایسته ما و فداکاری‌های شهداست، بسازیم.

پس از رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، «راکان الجبوری» استاندار کرکوک در سخنانی از نقش فالح الفیاض در حمایت از ثبات و امنیت این استان تقدیر کرد و گفت که این نقش را نمی‌توان فراموش کرد.

وی افزود: به نمایندگی از دولت محلی و مردم کرکوک، تلاش‌های تمامی نیرو‌های امنیتی از جمله الحشد الشعبی را که برای آزادسازی شهر‌های این استان و برقراری ثبات و امنیت در آن شهید و مجروح تقدیم کردند، قدر می‌نهم.

الجبوری با خطاب قرار دادن الفیاض گفت: نقش مهم شما در حمایت از این شهر و ثبات آن را فراموش نمی‌کنیم. آنچه را که رئیس سازمان الحشد الشعبی ذکر کرد با دیدگاه ما تطابق دارد. یادآوری شهدای نیرو‌های امنیتی و الحشد کمترین کار ممکن در اعلام وفاداری به آن‌هاست؛ زیرا آن‌ها گرانبهاترین چیز خود را فدا کرده‌اند و تمامی اقوام حاضر در کرکوک برای حفظ آن خون داده‌اند.

استاندار کرکوک تصریح کرد که از زمان اعمال قانون در این استان در سال ۲۰۱۷ تاکنون، حتی یک مورد حادثه آدم‌ربایی سیاسی یا امنیتی ثبت نشده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار