استاندار مازندران:

بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مهار کرونا در مازندران اختصاص یافت

«احمد حسین زادگان» گفت: بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریالی اعتبار در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا به مازندران اختصاص یافته است که موجب ظرفیت سازی جدیدی در استان شده است.
کد خبر: ۴۳۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ - 10January 2021

بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مهار کرونا در مازندران اختصاص یافتبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا مازندران که با حضور «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با قدردانی از همه تلاشگران این عرصه بویژه کادر نستوه و صبور درمانی و بهداشتی اظهار داشت: بحمدالله وفاق و همدلی خوبی در مجموعه مدیریتی استان، قوای مختلف و ارکان قدرت و دستگاه‌های نظامی و امنیتی و مجموعه بزرگ سپاه و بسیج که در فرآیند کار از آغاز با همراهی مطلوبی که داشتند، بخش عمده وظایف را بدوش گرفتند.

وی با بیان این که مازندران در شمار نخستین استان‌هایی بود که درگیر کرونا شد، گفت: بدلیل مختصات خاص مازندران، تراکم جمعیتی، در مرکز تردد چند استان بودن و نزدیکی به مرکز و ناشناخته بودن بیماری در آغاز کار می‌طلبید که با شیوه‌های جدید با این بحران برخورد می‌کردیم.

استاندار مازندران با اشاره به بکارگیری برخی برنامه‌های خلاق در استان برای مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها و الزامات متذکر شد: برنامه‌های ملی که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و اعضاء ستاد ابلاغ می‌شد نیز در سایه همدلی و هم افزایی اعضا ستاد استانی خیلی به روند مقابله کمک کرد.

حسین زادگان افزود: جزء معدود کشور‌هایی بودیم که با تدوین برنامه‌ایی اصولی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، معیشت و اقتصاد مردم نیز مورد ملاحظه قرار گرفت.

وی افزود: کد ملی در کنار پلاک خودرو‌ها تا حدودی زیادی می‌تواند مشکل تردد غیربومیان به استان را حل کرده و به کنترل سرعت شیوع کرونا کمک کند.

حسین زادگان با اعلام اینکه در موج نخست شیوع کرونا استفاده از کد ملی افراد کمک کار خوبی برای کنترل شیوع کرونا در استان بود، گفت: پیشنهاد استفاده از کدملی سرنشینان خودرو‌ها را برای کنترل حجم زیاد تقاضای خودرو‌های غیر بومی برای ورود به مازندران به ستاد ملی مقابله با کرونا داده‌ایم و منتظر موافقت ستاد هستیم.

وی افزود: با اجرای این طرح ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی به مازندران تنها در موارد خاص و با دریافت مجوز از استان مبداء مجاز خواهد بود.

استاندار مازندران به همکاری بالای مردم و بازار در مقابله با کرونا اشاره کرد و عنوان داشت: مردم مازندران در جریان مدیریت کرونا واقعا همکاری کردند.

حسین زادگان با بیان اینکه در آغاز بحران کرونا با فعال کردن پدافند زیستی و فعالیت دهیاران، اعضای شورای اسلامی و بسیج، مانع شیوع این ویروس شدیم، گفت: در طرحی جدید، برنامه رنگ بندی شهر‌ها در کرونا را برای روستا‌های مازندران نیز اعمال کرده‌ایم.

وی افزود: بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریالی اعتبار در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا به مازندران اختصاص یافته است که موجب ظرفیت سازی جدیدی در استان شده است بطوریکه شاهد افزایش تخت‌های آی سی یو و بستری در بیمارستان‌های استان هستیم.

استاندار مازندران گفت: بیمارستان‌های نیمه تمام استان که با مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال تکمیل شدن است در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار