چهل‌سالگی سرو/ شهید «محمد شعبانیان»؛

در این دنیا باید با ظلم جنگید حتی به قیمت جان/ دشمن از اتحاد شما می‌ترسد

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمد شعبانیان» آمده است: در این دنیا باید با ظلم جنگید، حتی به قیمت جان هم که شده و به اسلام عزیز خدمت کرد.
کد خبر: ۴۳۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲ - 10January 2021

در این دنیا باید با ظلم جنگید حتی به قیمت جان/ دشمن از اتحاد شما می‌ترسدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «محمد شعبانیان» وصیت‌نامه این شهید را مرور می‌کنیم.

شهید «محمد شعبانیان» فرزند «یحیی» پنجم فروردین ۱۳۳۷ در رامسر به دنیا آمد و در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

بسمه‌تعالی

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم و بسم الله القاسم الجبارین

«و مالکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین من الرجال و النساء و الولدان الذین ربنا من هذا القریه العالم اهل‌ها و اجعل لنا من لدنک ولیا و اجعل من لدنک نصیرا»

«چرا در راه خدا جهاد نمی‌کنید در صورتی که جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک در شهر‌ها اسیر کفارند آن‌ها دائم می‌گویند بارخدایا ما را از این شهر و دیاری که مردمش ستمکارند بیرون آور و از جانب خود برای ما بیچارگان نگهدار و یاری فرست» آیه ۲۰ از سوره نساء

درود بر پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) که معلم شهادت است و جنگیدن با هر چه کفر و متجاوز و سلطه‌گر را از او آموختم؛ و درود بر شهیدان تاریخ از صدر اسلام تاکنون که برای استقرار مکتب توحید و تشیع سرخ علوی و تمامی راضی خود جهاد کردند و با شربت شهادت نوشیدند و درود بر رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی که ناجی ملکه ایران از دست استکبار جهانی که این ابرمرد تاریخ باعث شد تا مسلمان ایران به خویشتن خویش بازگردند و بر علیه طاغوت دو هزار و پانصد ساله بشورند و او را از تاج و تخته فرعونی خویش به زیر آورند و مملکت ایران را از لوث وجوه ناپاکش پاک کنند.

اینجا است که مسلمان و مومن باید بر ناتوانی و درماندگی و اسارت برادرانش که مورد تجاوز بعضی از کفار و شرار بعثی قرار گیرند و سخت در فشار و تاخت و تاز ستمکارانند به خود آید و لحظه‌ای درنگ نکند و برای آزاد کردن مردم ستم دیده و مورد تجاوز قرار گرفته شده راه جهاد و مبارزه با تجاوزگران از شهر خود بیرون رود و از جانب خدا و حول و قوه الهی نگهدار و یاور بیچارگان گردد. به دیاری رود که بعثیان عراق با نیرنگ و حیله شیطان بزرگ که به سرزمین اسلامی ما حمله‌ور شده و مردان و زنان و کودکان بی‌گناه ما را به خاک و خون کشیدند.

خدایا یک بار، که به جبهه غرب اعزام شدم، شهادت که یک سعادت است برای مسلمان، نصیب من نکردی، اکنون که در شهر خود مشغول خدمت هستم خدایا مرا از این سعادت پر افتخار بی‌نصیب نگردان، برای روحم،‌ای جانم،‌ای برترین انسانها، گوش به فرمان تو بوده و لباس رزم را که سال است به تن کرده و راهت را با خون سرخم نشانه گذاری کرده و صدائی رسا را شنیدم که فرمودی ما از جنگ نمی‌هراسیم، چون ما مرد جنگیم و از محاصره اقتصادی نمی‌هراسیم، چون مرد رمضانیم.‌ای مسلمان در خواب لمیده و‌ای مسلمان شناسنامه‌ای بیدار و آگاه شوید تا مورد خطاب مولایتان علی (ع) قرار نگیرید که می‌فرماید‌ای نامرد‌هایی که آثار مردانگی در شما نیست و‌ ای کسانی که عقل شما مانند عقل بچه‌ها و زن‌های تازه به حجله است، ‌ای کاش من شما را نمی‌دیدم و نمی‌شناختم که سوختن به حد نتیجه شما، پشیمانی و غم و اندوه است.

امروز پا به صحنه انقلاب گذاشتم و به سپاه آمده‌ام که تا فردا مورد خطاب مولایم قرار نگیرم. امروز روز انتخاب مرگ با افتخار و با زیستن با ذلت است، امروز باید تداوم بخش راه شهیدان بود، زیرا شهادت برهه‌ای است که شهید وقتی به آن درجه رسید گناهش در آتش که جرقه‌ای تولید کرد می‌سوزد، یعنی انسان مرده که این همه گناهان را بدوش می‌کشد با شهید شدنش پاک می‌شود و به قول دیگر شهید شمع تاریخ است، همچنان که از خون شهدا به ما پیام می‌رسد راهشان را ادامه دهیم و نباید بگذاریم که خون مقدسشان پایمال شود و ما هر کسی به نوبه خود مسئولیتی سنگین داریم و احساس مسئولیت باید بکنیم و نباید جایشان را خالی بگذاریم و همیشه مکانشان و سنگرشان را پرکنیم. زیرا آمریکا و خود فروختگان داخلی‌اش ناقلین کوردل باید بدانند که ما با شعار الله‌اکبر، خمینی رهبر هر روز صبح بیرون می‌رویم و غروب هم با همین شعار برمی‌گردیم و شعارمان در باطن و ظاهر یکی است و نه مثل شما منافقان که موقع شعار دم از خلق می‌زنید، ولی موقع عمل آن‌ها را به رگبار گلوله‌های آمریکایی می‌بندید.

وای به حالتان‌ای منافقین، ‌ای خود فروختگان و ‌ای ضد خلق و ‌ای ضد قرآن که همیشه از تاریکی شب استفاده می‌کنید مانند گراز‌ها که چگونه از میان بوته‌زار‌ها حمله‌ور می‌شوند. شما‌ها همانند آنها، برادران پاسدارمان را که باید با صهیونیست‌ها بجنگند تا قدس عزیز را آزاد کنند و مردم ستمدیده فلسطین را نجات دهند و ناجوانمردانه سرور می‌کنید، زیرا نامرد هستید و نامرد‌ها هیچ وقت جرات جنگیدن و رویارو شدن با فرزندان دلیر اسلام را ندارند. وای به حالتان اگر روزی امام امت دستور پاکسازی دهند و ملت حرکت کند کسی جرات ایستادن در برابرشان را ندارد، بیایید به دامن اسلام و به درگاه خدا توبه کنید.

اعمال رهبرانتان باید برای شما درس عبرت باشد، آنهائی که به شما خیانت کردند، آنهائی که گفتند رژیم شما را با اتوی داغ شکنجه می‌کند، آنهائی که می‌گفتند تسلیم نشوید و تا می‌توانید فرار کنید و یا به وسیله قرص سیانور خودکشی کنید، زیرا آن‌ها وحشت از این داشتند که شما‌ها حقانیت رژیم را دریابید و اسرار آن‌ها را فاش کنید و آن‌هایی که می‌خواستند اسلام راستین یعنی همان اسلام آمریکایی را برای شما بپا کنند، همان اسلامی را که امروز استعمارگران می‌خواستند ترسیم کنند و پدیده‌ای به نام انقلاب را با تکیه بر مفاهیم اسلام آمریکایی خارج از چارچوب اسلام قلمداد نمایند.

برادران و خواهران حزب الله بیدار باشید. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌های تبلیغاتی جهان اعم از رادیوها، تلویزیونها، روزنامه‌ها، مجلات و خبرگزاری‌ها در اختیار و یا لااقل در جهت اهداف صهیونیسم جهانی قرار دارند و همگی در حد مهمی از برنامه‌های خود را به سمپاشی علیه انقلاب اسلامی اختصاص می‌دهند‌. ای عزیزان بیایید بیشتر تشکیلاتی باشین و با هم اتحاد داشته باشید و دشمن از این اتحاد شما می‌ترسد، زیرا اسلام خود مسلمین را به اتحاد دعوت می‌کند و این اتحاد شما باعث شد که همه توطئه‌ها خشن شود و پوزه تمام ابرقدرت‌ها به خاک مالیده شود.

برادران و خواهران حزب الله باید بدانید که امام خمینی تنها رهبرم و قرآن تنها کتابم و اسلام راستین محمد (ص) تنها مکتبم و مبارزه و شهادت در راه حق تنها آرزویم می‌کنند؛ و در خاتمه چند کلامی با خشنود همسرم. ‌ای همسر عزیزم، هیچ گاه نتوانسته بودم برایت همسری ایده‌آل باشم و نتوانستم برای شما و فرزندانم خدمتگزاری لایق باشم، می‌دانم که تنهایت می‌گذارم، ولی بدان که تنها نیستی، خداوند پشت و پناه شماست، هیچ‌گاه دست نوازش را از سر فرزندانم برندار و آن‌ها را همانند کمیل و زینب تربیت کن و بعد از من راه اسلام و امام را پی‌گیر و خود را از خطا‌ها و لغزش‌ها محفوظ بدار.

می‌دانی که در این دنیا باید با ظلم جنگید، حتی به قیمت جان هم که شده و به اسلام عزیز خدمت کرد. هر روز دامنه ظلم به دست مستکبران جهان گسترده‌تر می‌شود. این مائیم که با الهام از اسلام باید بساط آن‌ها را از روی زمین برداریم. عرض دیگری ندارم و درباره خودت و فرزندانم مجددا سفارش می‌نمایم.

پدر و مادر عزیزم، می‌دانم که چقدر سختی‌ها را تحمل کردید و مرا بزرگ نمودید و با آن همه فقارت مرا به مدرسه فرستادید که تا علم بیاموزم، ولی هیچ‌گاه نتوانستم خدمتی به شما‌ها بکنم و همیشه مزاحم و سربار شما بودم. ولی بعد از مرگ سرخ من ناراحت نباشید که فرزند خود را در راه اسلام عزیز دادید، چون راه ما راه حسین آن سرور شهیدان است.

پدر و مادر عزیزم، همیشه به یاد خدا باشید و ذکر خدا بگوئید و راه امام خمینی را دنبال کنید و در خط چین‌ها و منافقین نباشید و آن‌ها را از خود دور کنید و شما را به نماز سفارش می‌کنم و دوری از گناهان. نماز را هیچ وقت فراموش نکنید و برایم گریه نکنید که من دوست ندارم وقتی با پیکر خونین، خدایم را ملاقات می‌کنم برایم اشک بریزید؛ و توصیه‌ای که از عموم ملت و همشهری‌های عزیز دارم این است که امام را تنها نگذارید و تنها او را رهبر دانسته و از فرمایشات و اطاعت کنید و دولت و مسئولیت مملکتی را تضعیف نکنید و جهاد و مبارزه با کفار و منافقین را تا پیروزی نهائی ادامه دهید. ان‌شاء الله که پیروزی با شماست.

خدایا خدای تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزای؛ و در پایان باید بگویم اگر شهادت نصیب من شد مرا در بهشت زینبیه دفن نمائید تا در کنار شهدا آرامش خود را بازیابم.

خداحافظ.

محمد شعبانیان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها