زندگی‌نامه شهید «بیاضعلی اسدی‌فرد»؛

از حضور در نیروی هوایی تا شهادت در دانشگاه تبریز

شهید «بیاضعلی اسدی‌فرد» پس از آغاز جنگ تحمیلی با حمله ناجوانمردانه هواپیماهای بعثی به دانشکده فنی دانشگاه تبریز در شب روز 27 دی‌ماه 1365 در حین انجام وظیفه در سنگر مجاهدت، به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۳۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ - 11January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «بیاضعلی اسدی‌فرد» در سال 1329 در تبریز متولد شد. وی پس از انصراف از تحصیل در نیروی هوایی ارتش استخدام شد و پس از آغاز جنگ تحمیلی با حمله ناجوانمردانه هواپیماهای بعثی به دانشکده فنی دانشگاه تبریز در شب روز 27 دی‌ماه 1365 در حین انجام وظیفه در سنگر مجاهدت، به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «بیاضعلی اسدی‌فرد» در سال 1329 در تبریز متولد شد. دوران کودکی را به تحصیل در مدارس ابن‌سینا و رازی گذارند. به علت عدم بضاعت مالی و زمینگیر شدن پدرپیرش، علی‌رغم میل باطنی و استعداد خویش نتوانست بیش از کلاس نهم نظام قدیم ادامه تحصیل بدهد و به دنبال معاش به استخدام نیروی هوایی درآمد.

پس از یک سال و اندی از استخدام نیروی هوایی خارج و خدمت سربازی خود را در لباس چتربازی در هوابرد شیراز به پایان رساند. سال‌های پس از خاتمه خدمت را در حرفه‌های مختلف مشغول کار سپری کرد و بالاخره در سال 1353 به استخدام دانشگاه درآمده و همزمان با آن به ادامه تحصیل پرداخت و پس از اخذ دیپلم با پست تکنیسین در دانشکده تکنولوژی اشتغال ورزید.

در اواخر خدمت خود چون در کاری غیر از پست سازمانی خود شاغل بود، لذا از روی علاقه شدید و استعداد فوق‌العاده‌ای که در انجام امور فنی داشت به اصرار و تقاضا در کارگاه آموزشی دانشکده فنی که بعدها مشهد شهادتش شد، وارد شد و پس از گذراندن دوره مربیگری موفق به اخذ گواهینامه مربیگری فنی و حرفه‌ای دانشکده فنی شد.

در ایام آخر عمرش که در کارگاه آموزشی می‌گذشت سرانجام با حمله ناجوانمردانه هواپیماهای بعثی به دانشکده فنی دانشگاه تبریز در شب روز 27 دی‌ماه 1365 در حین انجام وظیفه در سنگر مجاهدت، به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار