شهید «محمد صبوری نهند»:

دفاع از حیثیت و ناموس و شرافت انسانی بر همه واجب است

شهید «محمد صبوری نهند» در فرازی از وصیت‌نامه خویش نوشته است: دفاع از حیثیت و ناموس و شرافت انسانی بر همه واجب است و من به وظیفه شرعی خویش عمل می‌نمایم، باشد که گلوله‌ها سوراخم کنند و ترکش‌ها تکه تکه‌ام نمایند.
کد خبر: ۴۳۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ - 11January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمد صبوری نهند» در اول فروردین‌ماه 1337 در تبریز چشم به جهان گشود. این شهید والامقام پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 5 فروردین‌ماه 1361 در رقابیه به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

جنگ در اسلام دفاع از حیثیت و شرافت انسانی و مقاومت در مقابل هرگونه زورگویی و هر نوع تجاوز به حریم اسلام می‌باشد. در اسلام جنگ برای به دست آوردن صلح است و صلح به خودی خود معنی ندارد. راهی که من امروز انتخاب کرده‌ام آگاهانه و با ایمان به اعتقادات اسلامی خویش بوده و هیچ هدفی جز اجرا نمودن احکام الهی را ندارم.

‌دفاع از حیثیت و ناموس و شرافت انسانی بر همه واجب است و من به وظیفه شرعی خویش عمل می‌نمایم، باشد که گلوله‌ها سوراخم کنند و ترکش‌ها تکه تکه‌ام نمایند و یا در زیر شکنجه‌ها نغمه الله اکبر و لااله‌الا‌الله را سر دهم.

جنگ زندگی شرافتمندانه‌ای است که بایستی آگاهانه انجام گیرد. آسوده‌ترین و افتخارآمیزترین زندگی همین جنگ است. ای کاش که عمر باقی بود و شهادت در انتظار تا بهتر می‌توانستم در این زندگی موفق گردم.

مبارزه و استقامت و پایداری در جنگ نمودار می‌گردد. اخلاص عمل و تقوا و خودسازی و شکفتن در همین جنگ امکان دارد. خدایا همه عمر ما را لحظه‌ای کن و بر عمر امامان بی‌افزای که تپش قلب او چرخ زندگی عزتمندانه من است.

پروردگارا در حالی که شهادت نعمت بزرگ تو است از تو درخواست می‌نمایم که در انتظارم باشد اما از درگاهت می‌خواهم که به من نیرویی عطا کنی و به من عمر عزت عطا نمایی که آنقدر از دشمنان دین تو را به خاک ذلالت بی‌افکنم که اسلام عزیزم از حمله این دژخیمان آسوده گردد و آن وقت این درخت از خون رنگینم سیراب شود.

هرگز بر من اشک نریزید در جایی که بر غریبه کربلا باید ماتم گرفت چرا بر من باید گریه کنید. در مجلس بزرگداشتم نقل و شیرینی پخش کنید تا ضدانقلابیون، ضدولایت فقیه‌ها و مخالفین انقلاب و توطئه‌گران و لیبرال‌ها و سازش‌گران بدانند که ما زنده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها