انصارالله در واکنش به تحریم آمریکا؛ چنانچه بازبینی صورت نگیرد، مقابله به مثل می‌کنیم

سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده این جنبش در واکنش به اعلام آمریکا مبنی بر تحریم انصارالله تأکید کرد که چنانچه بازبینی در این صورت رخ ندهد، این جنبش با آمریکایی‌ها مقابله به مثل خواهد کرد.
کد خبر: ۴۳۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ - 11January 2021

انصارالله در واکنش به تحریم آمریکا؛ چنانچه بازبینی صورت نگیرد، مقابله به مثل می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده این جنبش، امروز (دوشنبه)، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» به اعلام آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن انصارالله واکنش نشان داد.

وزارت خارجه آمریکا، امروز، ادعا کرد در اطلاعیه‌ای به کنگره این کشور، جنبش مقاومت انصارالله یمن را «سازمان تروریستی خارجی» اعلام خواهد کرد.

محمد عبدالسلام در این خصوص گفت: «در سطح عمل، موضع آمریکا چیز جدیدی ندارد زیرا آنها فجیع‌ترین جنایت‌ها، تحریم‌های اقتصادی و انسانی علیه مردم یمن را مرتکب شدند و علیه ما، مداخله نظامی انجام دادند و از متجاوزان به صورت‌ همه‌جانبه حمایت کردند».

عبدالسلام افزود: «چنانچه بازبینی جدی صورت نگیرد، این موضع ما را وادار خواهد کرد که با آمریکایی‌ها در بسیاری از پرونده‌ها مقابله به مثل کنیم».

سخنگوی انصارالله یمن ادامه داد:‌ «ما بر این باوریم که دولت ترامپ در نوعی سرگردانی آشکار به سر می‌برد و تصمیم‌های فعلی آنها موضع فروشی به نفع برخی طرف‌هاست آن هم در دقیقه ۹۰».

محمد عبدالسلام در ادامه خاطر نشان کرد: «دولت ترامپ در این مرحله در تمام پروندهای منطقه ناموفق بوده و عصبانیت‌ها علیه خود و هم‌پیمانان اصلی خود [یعنی] عربستان سعودی و اسرائیل را تشدید کرده است».

خبرگزاری «رویترز» امروز گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه به وقت تهران) به نقل از «مایک پامپئو» وزیر خارجه فعلی آمریکا منتشر کرده، اعلام کرده است که قصد تن از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن را تروریست اعلام کند.

این گزارش در حالی منتشر شد که ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد؛ اما پامپئو جنبش انصارالله را که در حال دفاع از مردم یمن و مقاومت در برابر متجاوزان سعودی و اماراتی است، به «اقدامات تروریستی» متهم کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به حجم گسترده تسلیحات مرگباری که از کشورش و دیگر دولت‌های متحد واشنگتن (مانند انگلیس و فرانسه) به دست سعودی‌ها و اماراتی‌ها رسیده و بر سر مردم یمن و زیرساخت‌های آن ریخته می‌شود، ایران را به دخالت در این جنگ متهم کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها