در قالب یک نامه منتشر شد؛

آرزوی یک نوجوان برای رزمندگی کنار شهید «احمد کاظمی» + سند

یک نوجوان اهل نجف‌آباد اصفهان در نامه‌ای به شهید احمد کاظمی نوشته بود: «من آرزو دارم در کنار تو نبرد کنم، لباستان را می‌شویم یا سنگر درست می‌کنم.»
کد خبر: ۴۳۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ - 13January 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در سال‌های دفاع مقدس نوجوانان زیادی برای رفتن به جبهه مجبور به تغییر سن شناسنامه و یا استفاده از راه‌‎‌های دیگر بودند. مثل نوجوان رزمنده «مهدی کاظمی» که در نامه‌ای به شهید «احمد کاظمی» فرمانده وقت لشکر هشت نجف اشرف با زبان کودکانه خود، از وی تقاضا می‌کند تا برای شستن لباس یا درست کردن سنگر اجازه رفتن به جبهه بدهد.

وی این نامه را بر روی یک برگه خط دار (دفتر مشق مدرسه) نوشته است.

آرزویم پیکار با دشمن در کنار توست

در این نامه آمده است: «سلام‌ ای پاسدار قرآن،‌ ای پاسدار حرمت خون شهیدان که با بانگ غریو الله اکبر بر سینه دشمن حمله می‌بری من خیلی دلم می‌خواهد با هم به پیکار نبرد حق علیه باطل برویم، من آرزو دارم در کنار تو نبرد کنم، دلم می‌خواهد در تعطیلات به جبهه بیایم، ولی نمی‌گذارند و می‌گویند سن تو کم است کار به سن نیست. من لباستان را می‌شویم یا سنگر درست می‌کنم.

من کمتر از شما نیستم، من بدرد این جور کار‌ها می‌خورم، از شما خواهش می‌کنم اگر می‌شود به خاطر خدا هم که شده مرا هر جوری هست به جبهه بیاورید. امیدوارم در کارهایت موفق باشی، هم‌رزم تو مهدی کاظمی»

یادآور می‌شود در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز بسیجی که داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار