تجلیل از ۱۵۳ خانواده شهید در مهریز

در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی چهارهزار شهید یزد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۳ دی ۹۹، ۱۵۳ خانواده شهید در شهر و روستا‌های مهریز با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان تجلیل شدند.
کد خبر: ۴۳۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ - 12January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی چهارهزار شهید یزد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۳ دی ۹۹، ۱۵۳ خانواده شهید در شهر و روستا‌های مهریز با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان تجلیل شدند.

در این برنامه معنوی مسئولان با حضور در منزل شهدای انقلاب اسلامی یاد و خاطره  آن‌ها را گرامی داشتند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه و بین مردم و جوانان خواستار شدند.

در این برنامه که توسط ناحیه مقاومت بسیج با همکاری فرمانداری و بنیاد و امور ایثارگران اجرا شد خانواده و مادران معزز  شهیدان والامقام به ذکر خاطراتی از جانفشانی و فداکاری ایثارگران پرداختند.

حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه مهریز با گرامیداشت یاد شهدا به اهمیت زنده نگه داشتن خاطره آن‌ها به خصوص در شرایط کنونی که توطئه‌های فرهنگی استکبار علیه نظام اسلامی و نسل جوان ادامه دارد را خواستار شدند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در این مراسم افزود: سرکشی به خانواده شهیدان با حضور مسئولان اقدامی ضروری و مناسب است و باید سالانه برای تکریم این عزیزان به صورت مستمر اقدام صورت گیرد.

همچنین «رضا زارع‌زاده مهریزی» فرماندار و سرهنگ «علی فاتحی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز از همکاری مسوولان برای حضور در این برنامه و سرکشی از  خانواده شهیدان به عنوان یک وظیفه قدردانی کردند.

۴۰ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، رفاهی و حمایتی در چارچوب کنگره چهار هزار شهید استان که اوایل اسفند ماه ۹۹، برگزار می‌شود، تدوین و پیش‌بینی شده با توجه به احتمال ادامه کرونا تا آن موقع برنامه‌ها با رعایت کامل مقررات بهداشتی اجرا شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۲۶ نفر آن‌ها زن هستند.   

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و این شهرستان ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها