مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد:

عطر حضور شهدا در سراسر استان یزد پیچیده شده است

سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: در راستای برگزاری دومین گنگره ملی بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد و در ایام فاطمیه میزبان ۴ شهید گمنام پرافتخار دوران دفاع مقدس هستیم که عطر حضور این عزیزان در سراسر استان پیچیده شده است.
کد خبر: ۴۳۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ - 12January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد پیش از ظهر امروز ۲۳ دی ۹۹ در نشست خبری تشریح برنامه‌های تشییع چهار شهید گمنام در استان یزد که در حسینیه سید «محمد آقا» برگزار شد، گفت: در راستای برگزاری دومین گنگره ملی بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد و در ایام فاطمیه میزبان ۴ شهید گمنام پرافتخار دوران دفاع مقدس هستیم که عطر حضور این عزیزان در سراسر استان پیچیده شده است.

زارع ادامه داد: با توجه به درخواست‌های بسیار زیادی که از محلات مختلف در راستای تدفین شهدای گمنام صورت گرفت، بر آن شدیم تا بتوانیم شاهد اتفاق در استان باشیم که ان‌شاءالله در دو مرحله میزبان وداع و تدفین شهدای گمنام به مناسبت برگزاری کنگره انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اولین مرحله در ایام فاطمیه میزبان چهار شهید خواهیم بود، افزود: ان‌شاءالله در مرحله دوم و در اختتامیه کنگره ۴ هزار شهید استان یزد نیز امیدواریم با عنایت ویژه شهدا بازهم بتوانیم میزبان این لاله‌های دوران دفاع مقدس در استان یزد باشیم.

زارع با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و تأیید‌های گرفته شده از تهران و یزد قرار شد تا چهار شهید در استان یزد تدفین شوند، اضافه کرد: این شهدای بزرگوار در سه نقطه در استان یزد تدفین و مجموعه‌های مختلف از برکت وجود این عزیزان بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با بیان اینکه یکی از این شهدا در مجموعه صداوسیمای مرکز یزد تدفین خواهند شد، افزود: یکی دیگر از شهدا در دانشگاه علم و هنر در قسمت گروه علوم انسانی واقع در بلوار شهدای گمنام به دانشگاه آزاد تدفین می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دو شهید دیگر در شهرستان بافق به صورت خودرویی تشییع و تدفین خواهند شد، اضافه کرد: مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان بافق میزبان این شهدای بزرگوار خواهند بود.

زارع اعلام کرد: با توجه به شرایط کرونا، تمام برنامه‌ها مطابق با شیوه‌های بهداشتی و طبق نظر مسئولین ستاد کرونای استان و کشور است و اولویت اول در مراسم استقبال، وداع و تدفین، سلامتی مردم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با تاکید بر اینکه تشییع عمومی در هیچ مکانی از استان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: برنامه‌های خاصی در نظر گرفتیم که ضمن بهره‌مندی همگان، مشکلی برای کسی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه مراسم استقبال از این شهدای گمنام رأس ساعت ۱۱ روز ۲۷ دی‌ماه مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از فرودگاه با حضور مسئولین و تعدادی از خادمین شهدا انجام می‌گیرد، افزود: این برنامه تا نماز ظهر و با برگزاری نماز جماعت در مجموعه فرودگاه یزد به پایان خواهد رسید.

زارع گفت: بعد از فرودگاه، کاروان خودرویی و موتوری از مسیر‌های مشخص شده به سمت میدان امیرچقماق حرکت خواهند کرد و برنامه عمومی از ساعت ۱۳ الی ۱۵ و ۳۰ در جوار شهدای گمنام این میدان با حضور مردم و مسئولان و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد ادامه داد: در فضای باز میدان امیرچقماق بر پیکر این چهار شهید عزیز نماز گزارده می‌شود و سپس پیکر دو شهید به سمت شهرستان بافق، یک شهید به حسینیه ثارالله و یک شهید نیز به حوزه علمیه کاظمیه انتقال داده می‌شود.

زارع اظهار داشت: مراسم وداع با هر چهار شهید روز یکشنبه و مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و تشییع به‌صورت خودرویی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها