رزمایش «اقتدار دریایی ۹۹» آغاز شد

رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش، صبح امروز در سواحل مکران و شمال اقیانوس هند آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ - 13January 2021

رزمایش «اقتدار دریایی ۹۹» آغاز شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش، صبح امروز با رمز یا زهرا (س) در سواحل مکران و شمال اقیانوس هند آغاز شد.

در نخستین مرحله این رزمایش که به صورت غیرمترقبه برگزار شد، یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش به منطقه عمومی رزمایش گسترش یافتند تا در ادامه تمرینات تخصصی، خود را برابر سناریوی از پیش تعیین شده به انجام برسانند.

شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی سطح به سطح، شلیک اژدر از زیردریایی‌های بومی نیروی دریایی ارتش، تمرینات تخصصی تیم‌های عملیات ویژه در ساحل و دریا و همچنین انجام عملیات پهپادی و جنگال نیز بخش‌های دیگری از این رزمایش است.

امیر دریادار «حمزه‌علی کاویانی» سخنگوی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این رزمایش به صورت غیرمترقبه انجام می‌شود و در مدت زمان بسیار کوتاهی از زمان ابلاغ یگان‌های شرکت‌کننده به منطقه گسترش یافتند، گفت: با برگزاری این رزمایش خواهیم توانست قابلیت واکنش به‌موقع و مؤثر در مقابل شرایط احتمالی ناشی از تهدید دشمن را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم تا با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بتوانیم عملکردی متناسب با سطح تهدید داشته باشیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار