عضو هیئت رئیسه مجلس:

بگذاریم واکسن غربی‌ها امتحانش را در کشور خودشان پس دهد

سلیمی گفت: برخی از آقایان عجله زیادی برای دریافت واکسن از غربی‌ها دارند اما بهتر است که اجازه دهند واکسن خارجی‌ها در خود این کشورها امتحانش را پس دهد.
کد خبر: ۴۳۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ - 13January 2021

بگذاریم واکسن غربی‌ها امتحانش را در کشور خودشان پس دهدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه واردات واکسن از کشورهایی، چون آمریکا، انگلیس و فرانسه ممنوع است، اظهار داشت: کشور‌های غربی سابقه خوبی در مورد ارسال اقلام دارویی به ایران ندارند و نمونه آن خون‌های آلوده بود که منشأ ایدز در کشورمان شد.

وی بیان کرد: سوال ما آن است که چگونه می‌توانیم به کشور‌های غربی اعتماد کنیم، در شرایطی که برخی از مسئولان غربی به ویژه مقامات آمریکا به صراحت اعلام می‌کنند که با ملت ایران مخالف هستند و با آنان دشمنی دارند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز خبری شنیدیم مبنی بر اینکه به گفته برخی از کارشناسان غربی، یک نوع واکسنی که در یکی از این کشور‌ها برای مقابله با کرونا ساخته شده است، ممکن است موجب ناباروری شود که قطعاً این موضوع بسیار خطرناک است.

سلیمی ادامه داد: بحث ما این نیست که با شرکت‌های خارجی مبادله نداشته باشیم بلکه بحث این است که آمریکا و برخی از کشور‌های غربی غیرقابل اعتماد هستند و رهبر معظم انقلاب هم به این مسئله تاکید کردند. بهتر است برخی از آقایان برای دریافت واکسن از غربی‌ها عجله نکنند و اجازه دهند که واکسن خارجی‌ها در خود این کشور‌ها امتحانش را پس دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر واکسن آمریکا و اروپایی‌ها خوب است، پس چرا هزاران نفر در این کشور‌ها هر روز به دلیل بیماری کرونا فوت می‌کنند؟ اگر این واکسن‌ها موثر است، چرا تاثیرات آن را در کشور‌های غربی نمی‌بینیم؟ آقایان داخلی بهتر است به جای فضاسازی، به این سوالات پاسخ دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مقابل، برخی از کشور‌های دیگر هستند که ما با آن‌ها ارتباط خوبی داریم و می‌توان با آنان در زمینه واکسن تعامل کرد. از سوی دیگر، واکسن ایرانی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و همه استاندارد‌های لازم را دارد، اما واکسن فایزر تاکنون چندین نفر را به کام مرگ کشانده است.

وی با اشاره به اینکه واکسن ایرانی کرونا در حال طی کردن مسیر خود است، اما برخی افراد می‌خواهند جلوی پیشرفت آن را در ایران بگیرند و تمایل ندارند که ایران در این زمینه به جایگاهی برسد، گفت: همان طور که کشور‌های غربی نمی‌خواهند جمهوری اسلامی ایران در زمینه هسته‌ای و موشکی به جایگاهی دست یابد، در زمینه ساخت واکسن کرونا هم مایل به پیشرفت ما نیستند و این فضاسازی‌ها به این دلیل است که می‌خواهند عرصه‌های علمی در انحصار خودشان باشد و نگران هستند که مبادا انحصار علمی آنان در جهان شکسته شود.

سلیمی اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد ساده‌اندیش در داخل کشور هم دقیقاً در پازل آنان بازی می‌کنند که امیدوارم دقت کرده و در پازل دشمن بازی نکنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار