شهید «رحمان قفل‌گری»:

نکند لذات دنیوی روحیه شهادت‌طلبی را از شما سلب کند

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «رحمان قفل‌گری» آمده است: نکند که لذات و علایق دنیوی شما را فریب دهد، ایثار و روحیه شهادت‌طلبی را از شما سلب کند که عذاب بزرگی است.
کد خبر: ۴۳۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ - 13January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «رحمان قفل‌گری» در سال 1343 در شهرستان اهر دیده به جهان گشود. تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود با موفقیت به پایان رساند. در آزمون سراسری دانشگاه‌ها از رشته «مکانیک-حرارت و سیالات» دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

وی از کودکی با اسلام و معارف دین آشنا بود و از نوجوانی که 14 سال بیشتر نداشت، ندای امام راحل را لبیک گفت و به صف انقلابیون پیوست. در اغلب تظاهرات و راهپیمایی‌ها همراه بزرگترها شرکت می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش در سنگر مدرسه را مهم‌ترین وظیفه خود قرار داد و با علاقه‌ی مضاعف به مطالعه و تحصیل پرداخت. در دانشگاه نیز همراه فعالیت‌های سیاسی و آگاهی از اوضاع جامعه به خوبی درس می‌خواند.

قلب پاک و اخلاص عمل و تلاش شبانه‌روزی بدون کوچکترین چشمداشتی نتیجه داد و او را به همراه تعدادی از همرزمانش در شب 27 دی‌ماه 1365 به ضیافت الهی دعوت کرد.

شهید قفل‌گری در بمباران کارگاه دانشکده فنی به وسیله هواپیماهای دشمن بعثی به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده و در 28 دی ماه به فیض شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

از یاد خدا غافل نباشید و پیوسته با مردم و همسایه‌ها مهربان باشید. احترام به والدین را فراموش نکنید و نماز و روزه را در هیچ شرایطی ترک نکنید. مواظب باشید که ایادی شیطانی بر روی لباس‌ها و منزل‌گاه شما سرمایه‌گذاری می‌کنند. در مبارزه بزرگی هستید که باید با سلاح تقوا مقابله کنید. نکند که لذات و علایق دنیوی شما را فریب دهد، ایثار و روحیه شهادت‌طلبی را از شما سلب کند که عذاب بزرگی است.

گفتنی است؛ 27 دی‌ماه سال 1365، یادآور روزی است که دانشجویان بسیجی پیرو خط امام(ره)، در میان دانشگاه تبریز شهد شیرین شهادت را چشیده و به مقام شهادت نائل آمدند، در این روز خونین و در اثر بمباران دانشگاه تبریز 22 تن از دانشجویان به شهادت رسیده و هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار