مقدم‌فر:

حاج قاسم بعد از شهادت هم باعث شکست آمریکا می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بین شهدای جمهوری اسلامی کمتر داشتیم رئیس جمهور ایالات متحده مقابل دوربین آمده و به ترور آن اعتراف کند، اما دلیل این اقدام را باید تشریح کرد.
کد خبر: ۴۳۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 13January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی و رسانه در برنامه ققنوس اظهار داشت: بین شهدای جمهوری اسلامی کمتر داشتیم رئیس جمهور ایالات متحده مقابل دوربین آمده و به ترور آن اعتراف کند. اما باید سوالی را مطرح کرد که چرا رئیس جمهور ایالات متحده چنین تصمیمی را گرفته و مجبور شد مقابل دوربین به آن اعتراف کند.

وی افزود: سردار سلیمانی سه مقطع در طول زندگانی خود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا شهادتش داشته است، یک مقطع دوران دفاع مقدس است که فرماندهی لشکر ثارالله (ع) را بر عهده می‌گیرد و رشادت‌های نیرو‌های وی و فرماندهی حاج قاسم زبان زد بود.

مقدم فر بیان کرد: بعد از این مقطع ایجاد امنیت در منطقه جنوب شرق کشور و پاکسازی اشرار به حاج قاسم سپرده شد و بخش دوم و درخشانی از زندگانی سردار سلیمانی را رقم زد.

این کارشناس مسائل سیاسی اشاره کرد: مدل سردار سلیمانی که توسط شهید شوشتری هم یپگیری شد عملیات ترکیبی بود به این معنی که هم اقدامات امنیتی و نظامی انجام می‌داد و هم اقدامات اجتماعی و فرهنگی را اجرا می‌کرد، در این برهه همه می‌دانند که ابتدا به اشرار و مسلحین در مقابل تسلیم شدن و زمین گذاشتن اسلحه امان نامه و زمین برای امرار معاش عزتمندانه داد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله سوم تحویل فرماندهی نیروی قدس سپاه بود، انتخاب سردار سلیمانی یکی از انتخاب‌های خاص مقام معظم رهبری بود که نیروی توانمندی را کشف کرده بودند، مقام معظم رهبری حاج قاسم را از دوران دفاع مقدس می‌شناختند، اما اقدامات و توانایی‌های سردار سلیمانی در دوران فرماندهی قرارگاه جنوب شرق سبب شد تا وی برای فرماندهی سپاه قدس انتخاب شود.

مقدم فر مطرح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدا سه نیروی اصلی داشت که شامل نیروی زمینی، هوایی و دریایی بود و بسیج نیز ذیل نیروی زمینی تعریف میشد، اما پس از پایان جنگ تحمیلی ساختار سپاه به پنج نیرو تغییر کرد، نیروی مقاومت بسیج از نیروی زمینی منفک و مستقل شد و نیروی قدس سپاه نیز به منظور حمایت از نهضت‌های آزادی‌خواه تشکیل شد.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: با فاصله کمی از انتصاب سردار سلیمانی به نیروی قدس سپاه تغییراتی در جهان رخ می‌دهد، یکی از این تغییرات آزادی جنوب لبنان بود که نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی جنوب لبنان پس می‌دهند.

مقدم فر عنوان کرد: بعد حملات ۱۱ سپتامبر رخ داد که عنوان شد نیرو‌های القاعده مسبب آن هستند و بهانه‌ای شد برای حمله به افغانستان و بعد از آن حمله به عراق، نقش آفرینی سردار سلیمانی برای تقویت و حمایت از گروه‌های مقاومت در استیصال نیرو‌های آمریکایی و خروج آن‌ها از افغانستان و عراق قابل توجه است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از برهه‌های حساس تاریخی وقوع جنگ ۳۳ روزه بود که طی آن رژیم صهیونیستی با تمام توان سعی در نابودی حزب الله را داشت و بخش جنوبی بیروت را به شدت بمباران کرده و بنا داشت تک تک نیرو‌های حزب الله در جنوب لبنان را از میان بردارد در این دوران هم حاج قاسم طول جنگ را در لبنان و در کنار رزمندگان مقاومت حضور دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی اعلام کرد: در جنگ ۳۳ روزه هم رژیم صهیونیستی شکست مفتضحانه‌ای می‌خورد این در حالی است که کشور‌های بزرگ عربی با هم به رژیم صهیونیستی حمله کرده بودند، اما شکست سختی خورده بودند در حالی که جوانان حزب الله با ایمان و اراده با فرماندهی فرماندهانی، چون حاج قاسم و شهید مغنیه مقاومت می‌کند.

مقدم فر اشاره کرد: فرماندهی حاج قاسم در نوار غزه نیز سبب می‌شود که منطقه کوچکی مثل غزه ۲۲ روز زیر بمباران‌های شدید رژیم صهیونیستی دوام آورده و در نهایت به پیروزی برسد؛ این دو جنگ به نماد پیروزی مقاومت تبدیل شد و نقطه عطفی برای تشکیل و پیروزی‌های بعدی تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: سال‌ها بعد اوباما و کلینتون گروهی را با کمک نیرو‌هایی از ۶۰ کشور تشکیل دادند که در مناظرات انتخاباتی توسط ترامپ نیز به آن اعتراف شد، نیرو‌های داعشی که پشتیبانی مالی و لجستیک شدیدی داشت به گونه‌ای که نیرو‌های زخمی آن‌ها در بیمارستان‌های تل آویو و حیفا درمان می‌شدند توانستند بخش اعظمی از سوریه را به اشغال درآورند.

این کارشناس مسائل سیاسی در تکمیل سخنان خود گفت: سردار سلیمانی در شرایطی وارد بحران سوریه شد که هیچ کارشناسی شرایط و فضا را برای ورود به صلاح نمی‌دانستند و کار بشار اسد را تمام شده می‌پنداشتند، اما سردار سلیمانی وارد این کارزار شد و با فرماندهی خود و همت نیرو‌های محور مقاومت وضعیت را تغییر داد.

مقدم فر با طرح دوباره سوال ابتدایی خود تشریح کرد: چرا رئیس جمهور آمریکا مسئولیت ترور سردار سلیمانی را برعهده گرفت؟ یکی از دلایل آن نابودی پروژه خاورمیانه جدید آمریکا توسط سردار سلیمانی بود، سردار سلیمانی طرح ریزی و سرمایه گذاری کلان آمریکا و برخی از کشور‌های منطقه‌ای برای ایجاد ناامنی در منطقه و در نهایت کشاندن جنگ به ایران و سایر کشور‌های منطقه را شکست داده و بی ارزش کرد.

وی بیان کرد: حتی دوران بعد از شهادت حاج قاسم هم ضربه زننده به اهداف آمریکا بوده و باعث شکست‌های بیشتری برای آن‌ها شده و خواهد شد، بعد از شهادت سردار سلیمانی آمریکا انتظار چنین اتفاقاتی و آن تشییع‌های باشکوه را در ایران و عراق نداشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها