معاون اجتماعی ناجا تاکید کرد؛

استفاده ناجا از ظرفیت‌های نوین در مطالعات برای تبدیل شدن به یک مرجع پژوهشی

سردار حاجیان با اشاره به اینکه مطالعات و تحقیقات ما باید علم‌پایه، اما مبتکرانه و خاص ناجا باشد، گفت: امروز مردم به فضای مجازی مهاجرت کرده‌اند؛ بنابراین باید عمده مطالعات در فضای مجازی صورت بگیرد.
کد خبر: ۴۳۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ - 13January 2021

استفاده از ظرفیت‌های نوین در مطالعات برای تبدیل شدن به یک مرجع پژوهشی/ عمده مطالعات باید در فضای مجازی صورت گیردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی حاجیان» معاون اجتماعی ناجا در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی، با قدردانی از زحمات «مهدی تقوی» سرپرست سابق اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی اظهار داشت: دکتر تقوی فردی پرانرژی و دارای ایده‌های مطلوبی هستند که توانستند در این دوره مدیریت خود به خوبی در مجموعه مطالعات اقدامات شایسته و ارزنده‌ای را در راستای محقق شدن اهداف مد نظر به سرانجام برساند.

وی با تاکید بر اینکه بایستی بر مبنای ساختار‌های تعریف شده حرکت کنیم، عنوان کرد: علاوه بر اینکه باید بر مبنای ساختار‌ها حرکت کنیم، لازم است که همپوشانی نیز در این راستا صورت بگیرد و در نهایت محصولاتی که در نتیجه تحقیقات به دست می‌آوریم مورد بهره‌برداری اعضاء نیز واقع شود.

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه بهبود فرآیند‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که برای خدمت‌رسانی وارد یک مجموعه می‌شوند، بایستی پس از اتمام دوره کار و یا ماموریت آن‌ها، برنامه‌های خود را نیز به سرانجام برسانند به طوری که آثار و نتایج آن را در عمل هم شاهد باشیم.

سردار حاجیان ادامه داد: البته در این میان با پروژه‌های دیربازده نیز روبه‌رو هستیم، اما بایستی اثرات روزانه آن‌ها ملموس باشد؛ مهم است که این موضوع را به عنوان یک اصل مدنظر قرار دهیم.

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین گفت: در مطالعات باید نهایتاً به برآورد‌های اجتماعی برسید و آثار آن را در دورترین نقاط (استان‌ها) شاهد باشیم.

سردار حاجیان عنوان کرد: لازم است نیرو‌های اجرایی براساس مطالعات، تحقیقات و همچنین برآورد‌های اجتماعی تصمیم‌سازی کنند و فرماندهان استان‌ها نیز براساس برآوردها، طرح‌های عملیاتی، اطلاعاتی و... خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید در استان‌ها نگاه جامعه‌محوری نهادینه شود، تصریح کرد: در این میان لازم است که ذائقه‌ها را هم شناسایی کنید و بر اساس آن به یک برآورد اجتماعی برسید.

معاون اجتماعی ناجا گفت: کتابخوانی و تحقیقات میدانی دو مبنای اصلی و مهم برای رسیدن به برآورد‌های اجتماعی است؛ زمانی که این دو مهم را مد نظر قرار دهیم، می‌توانیم به یک برآورد اجتماعی ارزشمند برسیم.

سردار حاجیان با بیان اینکه تحولات در جامعه جریان‌هایی را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: اگر در یک مجموعه در نگرش افراد تغییر ایجاد شود در کل استان‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ لازم است که داده‌ها هوشمندانه جمع‌آوری شوند و اولویت‌های ما نیز بر اساس اولویت‌های فرمانده ناجا باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالعات و تحقیقات ما باید علم‌پایه، اما مبتکرانه و خاص ناجا باشد، تصریح کرد: اکنون نوع تاکتیک‌ها در ناجا با ۱۰ سال گذشته تفاوت دارد؛ امروز مردم به فضای مجازی مهاجرت کرده‌اند؛ بنابراین باید عمده مطالعات در فضای مجازی صورت بگیرد.

معاون اجتماعی ناجا همچنین با بیان اینکه امروز دشمن باور‌ها و اعتقادات مردم را هدف قرار داده است، عنوان کرد: بایستی نتایجی که از مطالعات به دست می‌آوریم در اختیار سایرین قرار دهیم تا آن‌ها نیز برای رسیدن به اهداف مدنظر از تحقیقات بهره ببرند.

سردار حاجیان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و فناوری‌های نوین در مطالعات و تحقیقات گفت: لازم است که در معاونت اجتماعی ناجا هوشمندسازی را مد نظر قرار دهیم و در این راستا برای محقق شدن اهداف سرمایه گذاری صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: امضاء تفاهم‌نامه با سایر نهاد‌ها برای ظرفیت‌شناسی و همچنین استفاده از تجربیات آن‌ها لازم است؛ همپوشانی در معاونت اجتماعی ناجا مدنظر قرار گیرد به طوری که بتوانید نقش محوری و کلیدی در سازمان ایجاد کنید.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: در واقع باید به سمتی برویم که تمامی پژوهشگران در کل کشور به شما به‌عنوان یک مرجع پژوهشی نگاه کنند.

سردار حاجیان با بیان اینکه آموزش از جمله نکات حائز اهمیت است، تصریح کرد: در این راستا استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند سازمان‌های مردم‌نهاد را مدنظر قرار دهید؛ بایستی ناجا را به نقطه‌ای برسانیم که هوشمندی را در کار‌ها شاهد باشیم.

در این مراسم از زحمات «مهدی تقوی» سرپرست سابق اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی تقدیر و سرهنگ «علی ایزدی» به‌عنوان سرپرست جدید این مجموعه معرفی شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها