اصول اولیه «گفتمان مقاومت» چیست؟

کارشناس مسائل راهبردی رسانه‌های معاند گفت: یکی از اصول اولیه مقاومت این است از ملت برای ملت در راه ملت و به خاطر ملت.
کد خبر: ۴۳۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ - 14January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علیرضا داودی کارشناس مسائل رسانه‌های معاند در برنامه عصر مقاومت اظهار داشت: ما وقتی صحبت از مقاومت می‌کنیم یعنی ایستادن برای باز کردن مسیری که جز امید و نتیجه چیزی در پی ندارد. خیلی‌ها می‌گویند ما فقط مامور به انجام تکلیفیم در حالیکه نگاه نمی‌کنند این تکلیف بی نتیجه است یا نه؟ وقتی محاسبه می‌کنید و در صدر محاسبه تان محاسبه توکل بر خداوند است، یعنی دارید به نتیجه فکر می‌کنید.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از مقاومت می‌کنید یعنی مسیری که حتما نتیجه دارد. نتیجه آن هم یا شهادت یا صبر و استقامت است.

وی ادامه داد: ما در عرصه نظامی و میدانی در حوزه نظامی در دنیای امروز، اگر اول نباشیم می‌توانم به جرات بگویم چیزی از اول‌ها هم کم نداریم. شما نمی‌توانید در عرصه زمین حرکت کنید در حالیکه عقبه دانشی و پشتوانه علمی نداشته باشید. دو شهید داریم که در این بخش ویژه هستند. شهید تهرانی مقدم که در یکی از بزرگراه‌های تهران نقاشی شان کشیده شده و شهید دستش را گرفته و موشک‌ها روی دستش هستند. این یعنی اقتدار نسبت به در اختیار داشتن دانشی که امروز دنیای ما را تفسیر می‌کند.

وی افزود: شما نمی‌توانید گفت‌وگو کنید در حالیکه عقبه دانشت در حوزه پدافندی ضعیف باشد.

داودی گفت: شما با همسر شهید صحبت نکردید بلکه با نمونه‌ای از مصادیق اسوه صبر و مقاومت صحبت کردید. همسران شهدا خصوصیت‌هایی دارند که بعضا از شهدا پیشی می‌گیرد. وقتی شهدا را می‌بینم همه وجودشان یک نه بزرگ بود. نه به من نمی‌توانم، نه به عظمت دشمن، نه به زخم زبان‌هایی که در داخل گفته می‌شود نه به تمام آنچه دست به دست هم می‌دهند تا او حرکت نکند.

وی افزود: اول باید بپذیرد که آمریکا همه دنیا نیست تا بعد اثبات کند ایران می‌تواند بخشی از دنیا باشد. وقتی از شهدای علم و دانش می‌گوییم از بزرگترین نه گو‌های عالم در حوزه مقاومت علیه آنچه مقابل مقاومت است صحبت می‌کنیم. به همین خاطر است به آن‌ها شهدای هسته‌ای شهدای علمی و ... مقام و جایگاهشان قطعا رفیع است.

وی افزود: در حوزه مقاومت وقتی از مکتب سلیمانی حرف می‌زنیم در ابتدا می‌گویند شما قدرت نه گفتن را بلد باش. مصداقش کجاست؟ اشدا علی الکفار رحما بینهم.. اول به کفار نه بگو رحمت بین خودتان ایجاد می‌شود.

وی افزود: حالا برگردیم به ماجرای واکسن. عده‌ای می‌گویند ما که نمی‌توانیم واکسن بسازیم و امریکا و انگلیس خداوندگار این موضوع هستند.

داودی افزود: وقتی صحبت از مقاومت می‌کنیم صحبت از دو جرات همزمان می‌کنیم. البته خیلی‌ها هستند که نه نی گویند. توان و تلاش برای تبدیل به بله گفتن ایجابی را ندارند. یعنی هر نه گفتنی هم نه تلقی نمی‌شود. شما هر نه‌ای که می‌گویید، وقتی تدبیر پشت آن است بله قرار می‌گیرد. برای مثال مقام معظم رهبری وقتی به استکبار نه می‌گویند بله به تمام توانمندی‌ها تبدیل به شعار‌هایی می‌شود که ایشان هر سال مطرح می‌کنند و کلمه مقاومت از دل آدم نمی‌افتد. امام خمینی (ره) عاشورای ۴۲ یک نه بزرگ به همه دنیا گفتند، اما برای بله شان ۱۵ سال کار کردند و شد بهمن ۵۷. مقام معظم رهبری در منطقه یک نه بسیار بزرگ به آمریکایی‌ها گفتند و ۱۷ سال بعد شد تسلط ایران بر امریکا در منطقه.

داودی افزود: برخی‌ها می‌گویند نماد ما باشد آن فردی که در اروپا زیسته و به رحمت خدا رفته و ما برایش مراسم بگیریم! یکی از اصول اولیه مقاومت این است از ملت برای ملت در راه ملت به خاطر ملت. شما نمی‌توانی وقتی این ملت درگیر جنگ هستند و دارند علیه همه ضد مقاومت‌ها مقابله می‌کنند بروی امریکا و اروپا و بعد بیایی اینجا! چه می‌خواهی بگویی؟ وقتی همه خدماتت را هم به آن‌ها ارائه می‌دهی؟ بعد یک عده در داخل کشور می‌آیند آن‌ها را به عنوان نماد برجسته می‌کنند و این رسما ضدمقاومت است.

این کارشناس راهبردی رسانه‌های معاند گفت: ما هزاران شهید فخری زاده تهرانی مقدم و ... داریم که همین الان و در ایران زندگی می‌کنند و برای این مرز و بوم می‌جنگند. در عرصه علم هنر سیاست و اقتصاد. کسی که رفته آنجا و اسمش را گذاشتند نخبه و می‌خواهند برایش مراسم هم بگیرند و ... چرا امریکایی‌ها مجیزش را می‌گویند و چرا شهید احمدی روشن شهید شهریاری را می‌زنند؟ پس کسی که آنجاست مضر به حال آن‌ها نیست. کسی که مضر است به حال دشمن نیست. پس هر وقت دیدید دشمن از کسی تعریف می‌کند بدانید او ضد مقاومت است و هر زمانی دیدید دشمن کسی را زد بدانید مقاومت است. در همین کشور باش و به مردم خدمت کن اجرش را می‌بینی.

وی ادامه داد: تحریف و قلب واقعیت و شمای بریده می‌شدید مقاوم و اوی مقاوم می‌شود ضد بشریت. سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را به اسم تروریست زدند، اما تروریست‌های آمریکایی شدند حافظ جان و مال مردم. مقاومت یک شاغول برای سنجش عیار شما در نه گفتن به آن چیزی که باعث خسرالدنیا و الاخره می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت عباس (ع) و شهید سلیمانی خیلی به هم شبیه هستند حتی در شهادت، اما برای حضرت عباس (ع) امان نامه آوردند و قدرت نه گفتن به امان نامه را داشت برای سردار سلیمانی امان نامه نیاوردند، اما سردار به همه نه گفت. برای همین شهادتش اباالفضلی است. نخبگی یعنی اینکه بلد باشی حسین زمانه ات شمر و یزید زمانه ات را تشخیص دهی. نخبه امروز کسی است که بلد است نه بگوید به ظلم و بله بگوید برای حمایت از ستم دیده.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار