معرفی کتاب؛

«دلیل»

کتاب «دلیل» روایت حماسه سردار شهید «علی چیت سازیان» نابغه اطلاعات عملیات است که با قلم «حمید حسام» به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۴۳۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ - 16January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، کتاب «دلیل» روایت حماسه سردار شهید «علی چیت سازیان» نابغه اطلاعات عملیات است که با قلم «حمید حسام» به رشته تحریر در آمده که خواننده با خواندن این کتاب به خوبی با فضای دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام آشنا می‌شود.

«دلیل» از انتشارات سوره مهر در 287 صفحه و در سال 1396 به چاپ رسیده است.

برشی از متن کتاب:

داشتیم برمی‌گشتیم. کار تموم شده بود که خوردیم به کمین عراقی. هم ما اونا رو دیدیم هم اونا ما رو.

تاریکی شب مجال فکر کردن رو از آدم می‌گرفت. علی آقا هم توی آموزش این‌جوری بهمون یاد داده بود که تو کار شناسایی نباید با عراقیا درگیر بشین. مبادا اسیر بشین و عملیات لو بره!

اما این‌دفعه خودش هم باهامون بود. گفت: «می‌ریم تو میدون مین.»
گفتم: «شوخی می‌کنی؟»
خندید و افتاد جلو.

پاک قاطی کرده بودم. توی فکر بودم که پاهام گرفت به یه سیم تله. گفتم: «علی آقا، گیر کرده‌م، پام رو بردارم مین منفجر می‌شه!»، بازم خندید و گفت: «چیزی نیست، سریع بیا به سمت من»

ده متر دور نشده بودم که دو تا مین منوّر روشن شد و یه مین گوشت‌کوبی منفجر. هنوز نفهمیدم از کجا دونست که مین‌ها بلافاصله عمل نمی‌کنن. عراقیا هم اصلاً آفتابی نشدند.

آب‌ها که از آسیاب افتاد، گفتم: «مگه تو آموزش نمی‌گفتی نباید جای ما لو بره؟»

گفت: «چرا، اما اینجا جای ما برای اونا لو رفته بود، اونا ما رو دیده بودند. من می‌خواستم اونا بدونند که ما هم اونا رو دیدیم. هیچ راهی نداشت، الّا روشن شدن منوّر.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار