فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد؛

لزوم توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه/ مبارزه جدی مرزبانان دو کشور با معاندین و قاچاقچیان

سردار گودرزی بر تقویت و توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست‌های مرزی عامل ارتقای امنیت مرز‌های مشترک خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ - 13January 2021

لزوم تقویت و توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه/ مبارزه جدی مرزبانان دو کشور با معاندین و قاچاقچیان در مرز‌های مشترکبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی ناجا در نشست با ارتشبد «عاریف چتین» فرمانده کل ژاندارمری جمهوری ترکیه که از طریق ویدئوکنفرانس و در شهر مرزی بانه انجام شد، اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مرزی بین دو کشور عامل ارتقای امنیت مرز‌های مشترک، وحدت و همدلی بیش از پیش خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط مطلوب مرزبانی و ژاندارمری کشورهای ایران و ترکیه افزود: برقراری تعاملات مرزی بین دو کشور، باعث شده تا مرز‌های مشترک برای قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ناامن شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به سوابق تاریخی و روابط حسنه ایران و ترکیه تصریح کرد: در بسیاری از مسائل فرهنگی و تاریخی، وجوه مشترکی با کشور ترکیه داریم و طرفین اعتقاد قلبی برای مقابله با استکبار جهانی دارند.

سردار گودرزی بر تقویت و توسعه مناسبات مرزی دو کشور برای تبادل تجربیات تاکید کرد و اظهار داشت: مبارزه جدی مرزبانان ایران و ترکیه در مرز‌های مشترک با گروه‌های معاند و مسلح تروریستی و قاچاقچیان یکی از توافقات طرفین است.

تاکید بر توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه
در ادامه این نشست، ارتشبد «عاریف چتین» فرمانده کل ژاندارمری ترکیه با اشاره به وحدت و انسجام دو کشور ایران و ترکیه گفت: همان‌گونه که مشاهده می‌کنیم، پرچم‌های دو کشور در کنار هم هستند و در کنار هم باقی خواهند ماند. ان‌شاءالله بستری فراهم شود که به‌زودی و از نزدیک همدیگر را ملاقات کنیم.

وی با اشاره به سابقه چندهزارساله فرهنگی و روابط تاریخی ایران و ترکیه، افزود: ایمان، اعتقاد، احترام و قبله دو کشور دوست و مسلمان ایران و ترکیه وجه مشترکی است که باعث تحکیم مناسبات مرزی شده است.

ارتشبد عاریف چتین گفت: زمانی که با هم متحد باشیم، هیچ قدرتی نمی‌تواند به دو کشور آسیب برساند و در سایه این وحدت، استعمارگران نمی‌توانند بر ما سلطه پیدا کنند.

وی به وفاداری و حس انسان‌دوستانه ایران به ملت ترکیه در حوادث طبیعی سال گذشته اشاره و عنوان کرد: امید است با تلاش و کوشش دوجانبه، بیش از پیش در کنترل مرز‌های دو کشور و همچنین مقابله با تردد و تحرکات غیرمجاز موفق باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار