چهل‌سالگی سرو/ شهید «ابوالقاسم شعبانی»؛

از آنانی که سخن از غیر خدا می‌زنند دوری گزینید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «ابوالقاسم شعبانی» آمده است: از شما تقاضا دارم که در امور زندگی و سایر مسائل اجتماعی و عبادی از اسلام پیروی کنید و از آنانی که سخن از غیر خدا می‌زنند، دوری گزینید.
کد خبر: ۴۳۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ - 13January 2021

از آنانی که سخن از غیر خدا می‌زنند دوری گزینیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در زادروز  شهید «ابوالقاسم شعبانی» فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «ابوالقاسم شعبانی» فرزند «غلام‌رضا» ۲۴ دی ۱۳۴۷ در تاریخ چهارم دی ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

جهاد یک رکن از ارکان سیر و سلوک و سالک بودن الی الله است و یکی از راه‌هایی است برای تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف مقدس اسلام.

ای اهل ایمان! در امر جهاد کرامت نداشته باشید که خداوند می‌فرماید: كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ بقره، ۲۱۶

حکم جهاد برای شما مقرر گردید و حال آنکه بر شما ناگوار و مکروه است لیکن چه بسیار شود که چیزی را شما ناگوار شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح در آن بوده و چه بسیار شود که چیزی را دوست دارید و در واقع شر شما در آن است و خداوند به مصالح امور داناست و شما نادانید.

 ای امت حزب الله و شهیدپرور! نکند که شما از این هدف مقدس دور شوید و سخن رهبر انقلاب را لبیک نگویید. اگر شما اشکال تراشی کردید و به جهاد نرفتید خداوند شما را به عذابی دردناک دچار می‌کند.

سخن دیگرم درباره دنیاست که به آن دل نبندید و یک آن برخورد آئید و اندیشه و تفکر کنید. دنیا چیست که شما دل به آن بستید. خود را از این بند و اسارت رها کنید و سعی کنید خودتان را با اعمال و کردار مولای متقیان علی (ع) وقف دهید که می‌فرماید دنیا مثل شتر است که ساربان آن را مهار کرده باشد و به هر طرف که بخواهید می‌تواند بکشاند.

انسانی که چشم به مال دنیا و زیور و آسایش و عیش و نوش آن دوخته، هیچ وقت باور نمی‌کند که از این دنیا کوچ می‌کند و به سرای همیشگی خواهد رفت. چون به دنیا دلبسته است. انسانی که تقوا پیشه کند، فنا و نابودی آن را می‌بیند و می‌داند که در پی آن سرای دیگری هم هست.

امت اسلامی و شهیدپرور! از شما تقاضا دارم که در امور زندگی و سایر مسائل اجتماعی و عبادی از اسلام پیروی کنید و از آنانی که سخن از غیر خدا می‌زنند، دوری گزینید. زیرا آنها شیطانند و در انسان حلول و شما را از اصل انسان کامل به دور می‌کنند و انسان را به لجن می‌کشانند و در آن موقع از حیوان هم پست‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار