محمدحسین صفارهرندی:

شهدا حلقه وصل سیاست با دیانت بودند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن این انقلاب، نمی‌تواند مدعی دوستی با اسلام یا اهل‌بیت (ع) باشد فلذا می‌توان گفت که شهدا حلقه وصل سیاست و دیانت بودند.
کد خبر: ۴۳۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ - 13January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، یادواره سردار شهید علی‌اصغر حسینی محراب، فرمانده تیپ انصارالرضا (ع) و شهدای عملیات کربلای ۵ با حضور «محمدحسین صفارهرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار خراسان رضوی، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و آحاد مردم در مسجد رضوی محله طلاب مشهد برگزار شد.

در این مراسم، محمدحسین صفارهرندی با اشاره به خاطره‌ای از شهید حسینی محراب در جبهه‌های غرب کشور اظهار داشت: جالب است اگر از نزدیک مشاهده می‌کردید که شهید برای انجام‌وظیفه و ادای دین به انقلاب و خون هم‌رزمانش، چطور قومیت و مذهب را فراموش کرده و به میان هم‌وطنان کرد در غرب کشور رفته بود تا از هجمه متجاوز بعث به این خطه جلوگیری کند.

وی افزود: اخلاص و ایمان شهید به حدی بود که هم‌وطنان کرد او را عضوی از خود می‌دانستند و شهید را «کاک محراب» صدا می‌زدند. حضرت نوح پیغمبر اولوالعزم پروردگار عالم بود اما فرزند خود را نتوانست به صراط مستقیم وحدانیت خداوند متعال هدایت کند اما فرزندان معنوی امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس دسته‌دسته خود را برای دفاع از دین خدا فدا کردند که یک نمونه از آن‌ها، سردار شهید علی‌اصغر حسینی محراب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در میان پیشکسوتان دفاع مقدس مشهور است که اگر کسی کربلای ۵ را ندیده، ابعاد و زوایای جنگ را به‌خوبی درک نکرده است. به یاد دارم که در عملیات کربلای ۵ علی شمخانی قائم‌مقام فرمانده کل سپاه بود و من هم به همراه وی در اتاق فکر فرماندهی جبهه بودیم و در همین لحظه براثر هجوم توپخانه‌ای دشمن، خمپاره‌ای دقیقاً به این سنگر اصابت کرد و باعث شد لرزش شدیدی اتفاق بیفتد و خاک از گوشه‌های این سنگر بر سروصورت ما بریزد.

وی ادامه داد: کربلای ۵ عملیاتی بود که سنگر فرماندهی‌اش هم از هجوم و آسیب مستقیم دشمن مصون نبود و با علم به این موضوع، خودتان تصور کنید که در خطوط مقدم و درگیری چه حجمی از آتش جبهه باطل بر سر رزمندگان مدافع اسلام و انقلاب ریخته می‌شد و با دانستن این مطالب، وقتی به وصیت‌نامه‌های شهدای این عملیات رجوع می‌کنیم با مظاهر خالصی از ایمان به اسلام و انقلاب مواجه می‌شویم که در عمل ثابت می‌کند هیچ ترکش و انفجاری در ایمان رزمندگان ما خللی وارد نمی‌کرد.

صفارهرندی ایمان به انقلاب و ولایت‌فقیه را شرط اثبات ایمان به خدا دانست و تصریح کرد: کسی که امروز منکر ولایت‌فقیه باشد، در زمره خداجویان نیست حتی اگر مقید به نماز و واجبات باشد. اگر راه ما از راه شهدا جدا باشد، نمی‌توانیم برای امام زمان (عج) سربازان خوبی باشیم و این اصل متقن و مسلم است که دشمن این انقلاب، نمی‌تواند مدعی دوستی با اسلام یا اهل‌بیت (ع) باشد فلذا می‌توان گفت که شهدا حلقه وصل سیاست و دیانت بودند.

وی تأکید کرد: خاصیت پیروی از شهدا افشاکردن هویت مفسدان فی‌الارض است؛ همان‌گونه که پیشانی جنایات رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا این بود که با جسارتی یزیدی پشت تریبون آمد و باافتخار اذعان کرد که من قاتل نفس زکیه‌ای هستم که قهرمان ملی ایرانیان بود. در واقع ترامپ دیوانه با به شهادت رساندن سردار سرافراز سپاه اسلام اوج خباثت خود را ثابت کرد و این امر نشان می‌دهد که همیشه رهرو راه شهدا می‌تواند هویت شیطانی ایادی نظام پلید استکبار جهانی را برای همه اهل عالم رسوا کند.

صفارهرندی در پایان گفت: جامعه شناسان و اهالی سیاست در دانشگاه‌ها ریشه عشق مردم ما به امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را در جذابیت کاریزماتیک امامین انقلاب می‌دانند درحالی‌که حقیقتاً امامین ما کاریزما ندارند زیرا رهبران کاریزماتیک دنیا دعوت به خود می‌کردند اما امامین انقلاب دعوت به مکتب می‌کنند و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم همه به برکت این دعوت به خداجویی و خداخواهی طریقت حق را پیمودند و به رستگاری رسیدند.

سیدالشهدای مقاومت به ارباب شهیدش تأسی کرد

در ادامه این مراسم، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» معاون اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس و پیشکسوت دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تازه تفحص شده ابراز داشت: هربار که شهیدی تشییع می‌شود، داغ خانواده‌های معزز شهدا تازه می‌شود و می‌توان گفت که وضعیت این عزیزان به‌گونه‌ای است که با تشییع هر شهید گمنام یا تازه تفحص شده، گویا فرزند برومند آنان دوباره شهید شده و پیکرش تشییع می‌شود لذا همه خانواده‌های شهدا، خانواده شهدای گمنام تازه تفحص شده هستند.

وی افزود: بسیاری از هم‌رزمان ما در عملیات‌های آفندی در عمق خاک عراق هنوز در آرامش خاک هستند. بسیاری از شهدا توسط بعثی‌های سفاک در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند و جستجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد تا خانواده‌های چشم‌انتظار شهدا دیگر چشم‌ به در نمانند.

ایافت گفت: شهید علی‌اصغر حسینی محراب پهلوان کشتی ایران بود اما برادر این فرمانده دلاور، تکه‌هایی از پیکر او را جمع‌آوری کرد؛ به‌گونه‌ای که از آن علی‌اصغر رعنا و ورزیده تن، تنها ۳ کیلو باقی‌ماند و به خاک سپرده شد. چنین شهادت‌های جان‌سوزی برای ما دور از ذهن نیست و ملت شهیدپرور ایران در همین ایام بود که سال گذشته داغدار شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شدند که همچون هم‌رزمان شهیدش پیکرش صدپاره شد و حتی در طریقت شهادت هم به ارباب شهیدش تأسی کرد.

وی ادامه داد: شهدای گمنام امامزادگان جدید ملت ایران هستند. مزار نورانی این شهدا مأوای بسیاری از علما و شخصیت‌های فرزانه و وارسته است و در صدر آن‌ها، رهبر معظم انقلاب قرار دارند که زیارت قبور مطهر این شهدا را هیچ‌گاه ترک نکرده‌اند و یادآوری مجاهدت‌های رزمندگان دفاع مقدس جزو رویه مرسوم ایشان در سال‌های پس از پایان یافتن جنگ بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار