افزایش بی‌اعتمادی صهیونیست‌ها به ارتش خود

یک روزنامه رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله‌ای از افزایش بی‌اعتمادی به ارتش این رژیم و پیآمد‌های آن هشدار داد.
کد خبر: ۴۳۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ - 14January 2021

افزایش بی‌اعتمادی صهیونیست‌ها به ارتش خودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اعتماد صهیونیست‌ها به ارتش خود از ۹۰ درصد به ۸۱ درصد کاهش یافته است که این امر از سال ۲۰۰۸ تاکنون بی‌سابقه است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در مقاله‌ای با اشاره به این موضوع نوشت: اینکه کرونا را عامل کاهش بی‌اعتمادی به ارتش اسرائیل معرفی می‌کنند تنها یک بهانه است و کسانی که فرماندهانی را روی کار آورده‌اند که بر مسائل مهمی مثل مرگ «ایفتار یوسفی» در وادی حلیزون یا زخمی شدن شدید «مغلان عیلی حیوت» دیگر نظامی ارتش سرپوش می‌گذارند، اکنون از نتایج آن نباید غافلگیر شوند.

این روزنامه نوشت که در صورت وجود اعتماد به ارتش اسرائیل همگان تعداد زخمی‌ها و کشته‌های جنگ را می‌پذیرند و آماده اعزام فرزندان خود به خدمت نظامی هستند و از خطا‌های نظامی چشم‌پوشی می‌کنند و اعتماد صهیونیست‌ها به ارتش خود عملا به معنای اعتماد به مسئولان بزرگ‌ترین نهاد این رژیم است.

به نوشته این روزنامه، سال گذشته اعتماد صهیونیست‌ها به ارتش خود از ۹۰ درصد به ۸۱ درصد کاهش یافت که از سال ۲۰۰۸ پس از جنگ دوم لبنان بی‌سابقه بوده است و پس از آن «افیف کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش پیام‌هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه در برخورد با مسائل خطرناک اشتباه کرده که باعث مخدوش شدن چهره ارتش و بی‌اعتمادی مردم به آن شده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، در این مقاله همچنین به نامه یکی از مدرسان دانشکده نظامی در الجلیل به کوخافی اشاره و آمده است که شمار زیادی از مدرسان تا حد زیادی انگیزه خود برای تربیت شاگردان خود جهت خدمت نظامی در یگان‌های رزمی را از دست داده‌اند و خود این مدرس نیز شخصا توصیه به شاگردانش درباره اهمیت خدمت در یگان‌های نظامی را متوقف کرده است.

انتهای پیام/ ص

نظر شما
پربیننده ها