دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بزرگترین متخلف دارویی آمریکا در فکر کمک به مردم دنیا!

تمامی اخبار در خصوص واکسن کرونای «فایزر ـ بیون‌تک» و «مدرنا» با تبلیغات رسانه‌های غربی به سرعت در سراسر دنیا پخش شده است تا موجی از امیدواری راه بیفتد؛ اما آیا این اخبار حاوی تمام واقعیت‌ها در خصوص فعالیت‌های این شرکت‌های داروسازی است؟
کد خبر: ۴۳۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۲ - 17January 2021

بزرگترین متخلف دارویی آمریکا در فکر کمک به مردم دنیاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: چند ماه قبل بود که شرکت داروسازی «فایزر» و شریک آلمانی‌اش «بیون‌تک» اعلام کردند که موفق به تهیه واکسنی شده‌اند که بیش از ۹۰ درصد در برابر ویروس کرونا اثربخشی دارد؛ شرکت داروسازی آمریکایی «مدرنا» نیز در همان مقطع زمانی اعلام کرد که نتایج چشمگیری از آزمایش‌های واکسن تولید شده در این شرکت بدست آورده که حکایت از کارایی ۹۴.۵ درصدی آن دارد.

حتی مدیرکل شرکت داروسازی «بیون‌تک» چهل روز مانده به پایان سال ۲۰۲۰ مدعی شد: واکسنی که به‌تازگی توسط متخصصان این شرکت و با مشارکت «فایزر»، غول صنعت داروسازی ایالات متحده برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ ساخته شده به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود.

همزمان با انتشار این اخبار، «اروزولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا احتمالا ماه دسامبر مجوز توزیع و عرضه تجاری واکسن‌های تولید شده توسط شرکت‌های بیون‌تک و فایزر و نیز واکسن شرکت مدرنا را صادر خواهد کرد؛ کمیسیون اروپا پس از آن اعلام کرد که عقد قرارداد با دو شرکت بیون‌تک و فایزر را برای خرید ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا تصویب کرده است.

تمامی این اخبار با تبلیغات رسانه‌های غربی به سرعت در سراسر دنیا پخش شد تا موجی از امیدواری راه بیفتد و مردم کشور‌های مختلف، امیدوارانه منتظر زدن واکسن این شرکت‌های داروسازی باشند؛ اما آیا این اخبار حاوی تمام واقعیت‌ها در خصوص فعالیت‌های این شرکت‌های داروسازی است؟

نگاهی اجمالی به نتایج تست واکسن «فایزر ـ بیون‌تک» پاسخی روشن به این سوال است؛ اواسط دی ماه بود که یک کارمند اهل کشور پرتغال دو روز پس از دریافت واکسن کرونای «فایزر ـ بیون‌تک» جان خود را از دست داد؛ مقامات آژانس دارویی نروژ نیز در همان مقطع زمانی اعلام کردند که دو سالمند ساکن در خانه سالمندان بعد از دریافت واکسن فایزر فوت کردند؛ همسر پزشک آمریکایی دکتر گرگوری مایکل نیز که شوهرش را از دست داد در صفحه فیس‌بوکش تاکید کرد که او به‌دلیل تزریق واکسن فایزر جان خود را از دست داده است.

این تبلیغات برای شرکت آمریکایی فایزر در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت بزرگترین متخلف دارویی در ایالات متحده آمریکاست و به‌دلیل کلاهبرداری و تخلف در عرضه دارو توسط وزارت دادگستری آمریکا مجرم شناخته شده است.

حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود در سالروز حماسه ۱۹ دی درباره ورود واکسن‌های تولید خارج تاکید کردند که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است؛ اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند که واکسن درست کرده بودند، وضعیت خودشان اینگونه نبود؛ به این‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست؛ گاهی این‌ها می‌خواهند روی ملت‌های دیگر امتحان کنند؛ البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم، چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم.

با توجه به فرمایشات دلسوزانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین نتایج این واکسن در آمریکا و اروپا، باید تاکید کنیم که ورود واکسن‌های خارجی به کشورمان به صلاح مردم نخواهد بود و ضرر‌های جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار