امام جمعه یزد:

حضرت زهرا (س) عصاره خلقت و مادر امت و مادر امامت بود

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) عصاره خلقت و مادر امت و مادر امامت بود و به وسیله او، انوار طیبه‌ای متولد می‌شوند که حجت خدا روی زمین هستند.
کد خبر: ۴۳۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ - 15January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) عصاره خلقت و مادر امت و مادر امامت بود و به وسیله او، انوار طیبه ای متولد می شوند که حجت خدا روی زمین هستند.

وی با اشاره به مقام و منزلت بالای حضرت زهرا (س) افزود: آن حضرت در تقویت اسلام و ولایت بود و ما نیز به عنوان پیروان ایشان، حکومت طاغوت را کنار زدیم و حکومت الهی را مستقر کردیم و این نشان از حرکت شیعیان علی(ع) در مسیر این بانوی بزرگوار است.

امام جمعه یزد بیان کرد: انقلاب این توفیق را به ما داد که در مسیر الهی و صراط مستقیم قرار بگیریم زیرا دستورات ما از ولی خدا و ولی امر مسلمین است و این همان نکته ای است که استکبار جهانی آن را نمی پسندد و می خواهد همه گوش به فرمان خودش باشند.

ناصری تصریح کرد: استکبار جهانی بعد از جنگ جهانی دوم تمام تلاش خود را کرده که کشورهای اسلامی در هیچ زمینه ای رشد نکنند و انقلاب ما این خواسته دشمن را محقق نکرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش ولایت در جامعه اسلامی تاکید کرد: ولایت همچون نخ تسبیح در جامعه عمل کرده و ملت را منظم و از تفرقه‌ها دور می کند و همه را در مسیر یاری دین خدا و نجات بندگان خدا از طاغوتیان زمان سوق می دهد.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر شناخت دشمنان و هوشیاری و بصیرت نسبت به آنها بیان کرد: باید فرقان داشته باشیم و بتوانیم دوست و دشمن و حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهیم.

وی تصریح کرد: بدانید که آمریکا دشمن است، نه تنها دشمن ماست بلکه دشمن همان سعودی‌های گوش به فرمان هم هست زیرا دشمنی او با اسلام است و نمی توان به آنها اعتماد کرد.

ناصری در مورد تحریم ها نیز بیان کرد: رفع تحریم در این شرایط به معنای التماس کردن به دشمن است و آنچه ما امروز نیاز داریم، خنثی کردن تحریم هاست ضمن اینکه اگر دشمن تحریم ها را رفع کند، 20 درصد مشکلات ما حل می شود اما اگر تحریم ها را خنثی کنیم و از توان خود برای رفع نیازهای کشور استفاده کنیم، 80 درصد مشکلات کشور برطرف می شود.

وی اظهار داشت: خنثی سازی به این معناست که خودمان بسازیم و این راهکار برون رفت از مشکلات کشور است و مسئولان باید به فکر تحقق این مهم باشند نه اینکه به فکر التماس به دشمن باشند.

ناصری تاکید کرد: خنثی سازی تحریم ها به معنای آینده سازی، فرصت سازی و تهدیدزدا است اما رفع تحریم ها به معنای فرصت سوزی، آینده سوزی و تهدیدزایی است.

وی ادامه داد: در مسیر خنثی سازی باید به دنبال توسعه دانش بنیان ها و تقویت آنها باشیم در حالی که در مسیر رفع تحریم‌ها، تمام نگاهمان به دشمنان است.

ناصری در مورد شائبه هایی که در مورد واکسن آمریکایی در فضای مجازی ایجاد کرده اند، افزود: این آمریکا همان آمریکایی است که ما را در همه زمینه ها تحریم کرده و مدام به فکر دشمنی با ماست، چطور ممکن است به ما واکسن بدهد.

وی افزود: آیا واقعا این عاقلانه است که کشوری از دشمن خود واکسن بخرد، از چنین دشمنی هیچ چیز بعید نیست و هر اقدامی ممکن است در قالب فروش واکسن انجام دهد.

ناصری در مورد گران فروشی ها نیز اظهار داشت: گرانی در همه چیز مردم را به شدت آزار می دهد و قیمت گذاری‌ها منطقی نیست و مسئولان باید به این مهم رسیدگی کنند.

خطیب جمعه یزد در مورد مالیات نیز بیان کرد: مسئولان به آسیب دیدگان از کرونا توجه داشته باشند و نسبت به این موضوع مراعات حال مردم، کسبه و بازاریان را بکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها