چهل‌سالگی سرو/ شهید «سیداسماعیل طباطبایی»؛

علاقه به اسلام و روحانیت را در دل‌هایتان زیاد کنید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «سیداسماعیل طباطبایی» آمده است: علاقه به اسلام و روحانیت را در دل‌هایتان زیاد کنید که اسلام و روحانیت حافظان قرآن بودند که این همه عظمت به بار آوردند.
کد خبر: ۴۳۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ - 16January 2021

علاقه به اسلام و روحانیت را در دل‌هایتان زیاد کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «سیداسماعیل طباطبایی» وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

شهید «سیداسماعیل طباطبایی» فرزند «سیدعلی محمد» پنجم بهمن ۱۳۳۳ در سوادکوه به دنیا آمد و در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید

وصیت‌نامه شهید:

من این را فهمیدم که جهان برای بشر آزمایشگاه است و آزمایش‌ها مشکلاتی را در پی دارد کسی از آزمایش‌ها پیروز بیرون می‌آید که از او یاری بخواهد، که «ایاک نعبد و ایاک نستعین»

همه‌ی مطالبی را که نوشتم از عمق و وجودم بر می‌آید و همه‌اش وصف صفات خدا و پیامبرانش و امامانش و جانشینانش و بزرگ نایب مهدی تنها سخنی است که دوست دارم بنویسم. خدایا! تو با قدرت و عظمت خود راه پیامبران و مردان راستین را به ما بشناسان.

خواهر صابر و متقی‌ام! امید است خداوند صبر و زینب کبری را به ما عنایت کند و تو پیام‌رسان خون شهیدان باشی و در هر کجا می‌توانی، تفاوت بین شهدا و مرگ را برای همه بازگو کن که شهادت فقط از آن اولیاء خداست و جهاد چنین است که علی (ع) فرمود: «إن الجهاد باب من ابواب الجنه فتح الله بخواص اولیاء»

برادر بزرگوارم! هم فکر و هم اندیشه‌ام! امید است بتوانی ادامه دهنده راه هر دوی ما باشی. بار مسئولیت شما بیشتر شده است. امید است به یاری خدا بار عظیم مسئولیت را به سر منزل مقصود برسانی.

همسرم! ...مسلماً شهید از خانواده‌اش اننتظار دارد که خودشان را آماده کنند برای همنشینی او. پس حرکتی را که از اول با من شروع کردی تشویق می‌کنم. به یاری خدا این حرکت را ادامه بده تا زودتر به من بپیوندی.

امیدوارم علاقه به اسلام و روحانیت را در دل‌هایتان زیاد کنید که اسلام و روحانیت، حافظان قرآن بودند که این همه عظمت به بار آوردند.

سمیه! دخترم نام تو را هم نام اوّلین شهید اسلام گرفتم که جز به پیامبر و اسلام به هیچ چیز فکر نکنی. سمانه من نامت را نام مادر امام نهم (ع) گرفتم تا فرزندانت همچون فرزندان امام هشتم گردند. صفیه جان وقتی بزرگ شدی، وصیت‌نامه مرا خواندی بدان زن برگزیده شوی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها