سردار غلامرضا کرمی:

«حاج‌قاسم» فرماندهی چهره‌های شاخص اسلام را الگوی خود قرار داده بود

جانشین سردار شهید «قاسم سلیمانی» در لشکر ۴۱ ثارالله (ع) گفت: تجربه‌های حاج‌قاسم باعث شده بود تا در هر جایی که حضور پیدا می‌کرد، از روی منطق و دانش تصمیم بگیرد. وی فرماندهی منحصر به فرد چهره‌های شاخص اسلام، از جمله «مالک‌اشتر» را الگوی خود قرار داده بود.
کد خبر: ۴۳۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ - 16January 2021

حاج‌قاسم فرماندهی چهره‌های شاخص اسلام را الگوی خود قرار داده بودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا کرمی» جانشین سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در لشکر ۴۱ ثارالله (ع) و رییس مرکز پژوهش ستاد بازسازی عتبات عالیات، در برنامه «سرباز روح‌الله» که هرشب از رادیو «مقاومت» پخش می‌شود، اظهار داشت: سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» عصاره رزمندگان در طول تاریخ اسلام و تجربه آن‌چه که در این قرن‌ها گذشته است، در خود جمع کرده بود. وی تجربه جنگ تحمیلی، تامین امنیت در جنوب شرق کشور، جنگ با دشمنان قسم‌خورده اسلام در منطقه و دفاع از مظلومان و مستضعفان را داشت.

وی افزود: سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» قبلاً گفته بود که من قدیمی‌ترین کتاب شیعه را خوانده‌ام و توصیه می‌کنم دوستان نیز بخوانند. وی همچنین در جای دیگری نیز به مردم توصیه کرده بود، کتاب‌هایی را که برای دوره چهارساله حکومت حضرت علی (ع) نوشته شده است را بخوانند.

سردار «کرمی» تصریح کرد: تجربه‌های سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» باعث شده بود تا در هر جایی که حضور پیدا می‌کرد، از روی منطق و دانش تصمیم بگیرد. وی فرماندهی منحصر به فرد چهره‌های شاخص اسلام، از جمله «مالک‌اشتر» را الگوی خود قرار داده بود. سردار دل‌ها زهد، تیزبینی، عبادت، تبعیت از ولایت، فهم دقیق از مسایل، شناخت دقیق از دشمن و... را در خود تقویت کرده بود‌.

وی خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» سرباز همیشه در صحنه بود و از آن‌جا که یک الگوی تمام افراد با شاخصه‌های منحصر به فرد است، می‌تواند الگویی برای همه ما باشد.

آب را به حضرت زهرا (س) قسم بدهید

همچنین «ابراهیم شهریاری» از دوستان نزدیک سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در این برنامه رادیویی، با بیان این‌که شهید حاج قاسم سلیمانی ارادت ویژه‌ای به حضرت زهرا (س) داشت، اظهار داشت: در عملیات «والفجر ۸» که غواصان قصد داشتند به امواج بزنند، حاج قاسم به رزمندگان گفت اگر به مشکلی برخوردید، آب را به حضرت زهرا (س) قسم بدهید و آن زمان بود که موفقیت چشمگیر نصیب بچه‌ها شد.

وی افزود: حاج‌قاسم در چنین روزهایی در «بیت‌الزهرا» کرمان بود. تنها فرماندهی بود که از ابتدا تا انتها در مراسم عزاداری و میزبان افراد بود، تا هرکس که گرفتاری و مشکلی دارد، به او بگوید و مشکلات را پیگیری کند‌. وی گذشته خود را فراموش نکرده بود و خادم مردم و اهل بیت (ع) بود. افراد زیادی از شهرهای دیگر برای مراسم فاطمیه می‌آمدند و در مجلس حاج قاسم شرکت می‌کردند.

شهریاری خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مردی مقاوم و خدایی بود که خود را فدای مقاومت و مردم کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار