دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

عطر شهدای گمنام در محله «تسلیحات» تهران پیچید

عطر ایثار و شهادت در محله «تسلیحات» تهران پیچید و دوباره مردم به عشق شهدا به خیابان‌ها آمدند.
کد خبر: ۴۳۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ - 16January 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، باز هم فاطمیه رسید و باز هم بساط عزاداری مادر شهیدان به راه شد. رسم است که هرسال فاطمیه که می‌شود، عطر ایثار و شهادت در کوچه پس کوچه‌های شهر‌ها می‌پیچد؛ انگار شهدا نزدیک فاطمیه که می‌شود، خودشان را به گروه‌های تفحص نشان می‌دهند، تا به مراسم عزاداری مادرشان رونق ببخشند. سال گذشته هم که با شهادت سیدالشهدای مقاومت، «عجب فاطمیه‌ای شد.»

امسال هم که مانند سال‌های گذشته، همزمان با ایام فاطمیه، شهدا را در گوشه و کنار کشور تشییع می‌کنند، عطر ایثار و شهادت در محله «تسلیحات» تهران پیچید و دوباره مردم به عشق شهدا به خیابان‌ها آمدند.

عطر شهدای گمنام در محله «تسلیحات» تهران پیچید

حدوداً ساعت ۳ بعد از ظهر بود که مراسم تشییع پیکر‌های مطهر ۲ شهید گمنام از مسجد باب‌الحوائج (ع) آغاز شد، از چهره‌های برخی مردم مشخص بود که چند روزی هست، منتظر شهدا هستند و بعضی مردم هم که از تشییع شهدا اطلاع نداشتند، کنار پنجره آمده و به تابوت‌های سه‌رنگ شهدا نگریسته بودند.

عطر ایثار و شهادت برای کوچه‌پس‌کوچه‌های محله تسلیحات تهران غریبه نیست؛ چراکه ساکنین هر یک از کوچه‌های این منطقه، به خود افتخار می‌کنند که کوچه‌شان مزین به نام یک شهید والامقام است؛ کوچه‌هایی که تا ابد، این نام‌ها با نگین «شهید» بر آن‌ها باقی خواهند ماند.

عطر شهدای گمنام در محله «تسلیحات» تهران پیچید

مردم همراه با ۲ لاله گلگون‌کفن گمنام، در حالی که در غم دختر نبی مکرم اسلام بر سینه می‌زدند و می‌گریستند، کم‌کم به مسجد جامع فاطمیه رسیدند، جایی که قرار است میزبان شهدا باشد. دود اسپند و جمعیتی که از دور نمایان بود، خبر از این می‌داد که برخی از مردم هم مقابل این مسجد، به انتظار شهدا نشسته‌اند؛ همین‌گونه هم بود.

شهدای گمنام که به مسجد جامع فاطمیه رسیدند، نوبت به اقامه نماز رسید و سپس لاله‌های این گلگون‌کفن را به داخل مسجد بردند، تا مراسم وداع با پیکر‌های مطهرشان، در شب شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شود.

عطر شهدای گمنام در محله «تسلیحات» تهران پیچید

خلاصه این‌که مردم محله تسلیحات تهران امروز، با گل‌های پرپری که مقابل شهدای گمنام ریختند، در ادای احترام به آن‌ها گل کاشتند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار