۲۵ نماینده آمریکا تصمیم دولت ترامپ در تحریم انصارالله یمن را محکوم کردند

۲۵ نماینده کنگره در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، «تصمیم کوته بینانه دولت ترامپ» در تحریم جنبش انصارالله یمن را محکوم کردند.
کد خبر: ۴۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ - 16January 2021

۲۵ نماینده آمریکا تصمیم دولت ترامپ در تحریم انصارالله یمن را محکوم کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ۲۵ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری «جورجی میکز» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای، تصمیم کوته بینانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تروریستی اعلام کرد جنبش انصارالله یمن را محکوم کردند.

نمایندگان آمریکا در این نامه که به «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نوشته شده است درباره پیامد‌های فاجعه‌بار این اقدام تاکید کرده و خواستار اطلاعاتی درباره روندی شده‌اند که منجر به این تصمیم سیاسی عجولانه دولت ترامپ در روز‌های پایانی خود شده‌اند.

میکز در این نامه نوشت: «این اقدام در روز‌های پایانی دولت ترامپ بدون تردید بزرگترین بحران انسانی جهان را وخیم‌تر خواهد کرد و هزاران یمنی را به به سوی خطری بزرگتر می‌کشاند.»

وی اضافه کرد: «واقعیت این است که دولت ترامپ در اتخاذ این تصمیم عجله کرد و پیامد‌هایی که این تصمیم برای غیرنظامیان یمنی به همراه خواهد داشت را نادیده گرفت.»

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «این تصمیم کار مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل را به عنوان مذاکره کننده صلح سخت‌تر می‌کند و تنها مسیر پایان به این جنگ وحشیانه را با مانع مواجه خواهد کرد.»

اخیرا وزیر خارجه آمریکا از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و گفت: «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».

این اقدام پامپئو علیه انصارالله یمن در حالی بود که ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها