نگرانی رژیم صهیونیستی از تقویت توانمندی نظامی ارتش یمن

یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به پاسخ‌های نظامی صنعاء به حملات سعودی و اماراتی، به تقویت توان نظامی ارتش یمن اذعان کرد و گفت که یکی از دلایل استقرار دفاع موشکی در ایلات همین موضوع است.
کد خبر: ۴۳۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ - 17January 2021

نگرانی رژیم صهیونیستی از تقویت توانمندی نظامی ارتش یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هفته گذشته، رسانه‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی سامانه دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین و پاتریوت را در اطراف «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

«شلومو ریزل» تحلیلگر صهیونیست در همین باره گفت: استقرار سامانه دفاع موشکی در ایلات، اسرائیلی‌ها را متوجه یک «خطر واقعی» از جانب یمن کرد.

وی مدعی شد: قرار است استقرار سامانه‌های رهگیری، پایگاه‌های نظامی در منطقه ایلات و اهالی این شهر را حفظ کند و اسرائیل تلاش می‌کند پیشاپیش برای امثال اینگونه حملات آماده باشد.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه به عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه اهدافی در عربستان سعودی و امارات که در پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز انجام شده، پرداخت و تصریح کرد: چیزی که باعث نگرانی است، این است که این اهداف حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از صنعاء فاصله دارند.

وی افزود: موضوع نگران‌کننده آن است که انصارالله توانسته برد پهپاد‌های خود را افزایش دهد و می‌تواند آن‌ها را به سمت بندر ایلات بفرستد؛ منبع نگرانی دوم موشک‌های بالستیک این جنبش است.

تحلیلگر مذکور در ادامه به «باب المندب» پرداخت و آن را یک چالش امنیتی واقعی برای دریانوردی و رژیم صهیونیستی با توجه به اهمیت آن به عنوان یک گذرگاه حیاتی توصیف کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همواره در تلاش است تا کشتی‌های این رژیم هدف حمله‌های سری از پایگا‌ه‌های دریایی یا اطلاعاتی در اریتره که در طرف دیگر باب‌المندب است، قرار نگیرد.

هفته گذشته، در ادامه خط ونشان‌های صنعاء برای رژیم صهیونیستی، «فضل ابوطالب» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله هشدار داد، در صورت مشاهده هرگونه حماقتی از تل‌آویو علیه یمن، ملت یمن در وارد کردن ضربات سخت به اهداف حساس در فلسطین اشغالی ذره‌ای تردید نخواهد کرد.

بر اساس گزارش گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی»، «یونی بن مناحم» روزنامه‌نگار و تحلیلگر صهیونیست در امور عربی در واکنش به این هشدار‌ها گفت، حوثی‌ها اعلام کرده‌اند که بانک «اهداف اسرائیلی» در اختیار دارند که می‌تواند آن‌ها را هدف بگیرد، موضوع تنها مربوط به شلیک موشک دوربرد و پهپاد نمی‌شود. بر اساس «برآورد‌های اطلاعاتی اسرائیل» آن‌ها می‌توانند کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ و باب‌المندب هدف بگیرند، کاری که قبلا با موفقیت علیه اهداف سعودی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار