فرمانده نیروی زمینی ارتش:

رزمایش «اقتدار ۹۹ نزاجا» فردا آغاز می‌شود

امیر حیدری گفت: رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش از فردا با حضور تیپ‌های هوابرد، نیرو‌های مخصوص و واکنش سریع در سواحل مکران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۳۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ - 18January 2021

رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا از فردا آغاز می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو رزمایشی هدف‌محور و خاص را در سواحل مکران برگزار می‌کند، اظهار داشت: رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا با حضور تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۶۵ نیرو مخصوص و ویژه، تیپ ۲۲۳ واکنش سریع با پشتیبانی ترابری و رزمی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش در سواحل مکران برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اهداف و ویژگی‌های این رزمایش منحصر به فرد است، افزود: پس از تغییرات عمده‌ای که در پی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساختار یگان‌های نزاجا ایجاد شد، این رزمایش هدف‌محور برای نخستین بار در سطح نزاجا برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: تمامی تاکتیک‌های به کار گرفته شده در این رزمایش ترکیبی، بومی و خلاقانه است که متناسب با ساختار‌های جدید نیروی زمینی ارتش هویت پیدا می‌کند.

امیر حیدری با اشاره به اینکه تجهیزات و تسلیحات به کار گرفته شده در این رزمایش عمدتاً ساخت صنایع داخلی، متخصصان نیروی زمینی و صنعت دفاعی کشور است، گفت: مهم‌ترین هدف این رزمایش ارزیابی قدرت تحرک و تیپ‌ها و لشکر‌های واکنش سریع و متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش است.

وی بیان کرد: ثبت رکورد در سرعت عمل و پاسخگویی سریع و قاطع به تهدیدات از اهداف پیش‌بینی شده در این رزمایش است؛ همچنین در این رزمایش تاکتیک‌های نوین و خلاقانه بومی به منظور افزایش توان نفوذ و تهاجم گسترده یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، اجرا می‌شود.

فرمانده نزاجا با اشاره به بهره‌گیری از نیرو‌های متخصص و چندمنظوره که توانمندی اجرای عملیات‌های مختلف را در پوشش جغرافیایی مختلف اعم از دریا، خشکی، کوهستان و... دارند، افزود: در این رزمایش از نیرو‌های متخصص و چندمنظوره جهت اجرای عملیات ترکیبی برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده، استفاده می‌شود.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: عملیات متحرک هوایی، عملیات نفوذ در سطح و زیرسطح و حرکت به سوی اهداف دریایی دشمن از دیگر برنامه‌های این رزمایش است.

بنابراین گزارش، این رزمایش با حضور و نظارت امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین نظارت فرماندهان و مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح و ستاد ارتش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار