سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

تحرکات دشمن نشان‌دهنده هراس آن‌ها از قدرت دفاعی ایران است/ پرواز هواپیماهای «بی ۵۲» آمریکا در منطقه ارزش عملیاتی ندارد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تحرکات نظامی اخیر آمریکا در منطقه گفت: مجموعه اقدامات دشمن که آن را نمایش قدرت نام گذشته‌اند، نشان‌دهنده هراس آن‌ها از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۴۳۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ - 18January 2021

پرواز هواپیماهای «بی ۵۲» آمریکا در خلیج فارس ارزش عملیاتی نداشته است/ نیرو‌های مسلح در اوج آمادگی هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در پاسخ به سوالی درباره پرواز دو هواپیمای «بی ۵۲» در منطقه اظهار داشت: پرواز این هواپیماها ارزش عملیاتی ندارد.

وی افزود: در یک ماه گذشته ناو هواپیمابر، ناو بالگردبر و زیرسطی «جورجیا» از منطقه خلیج فارس خارج شده و در شعاع بیش از هزار کیلومتری از سواحل ایران قرار گرفته‌اند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: مجموعه اقدامات دشمن که آن را نمایش قدرت نام گذشته‌اند، نشان‌دهنده این است که نسبت به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران دچار ترس و واهمه هستند. 

سرلشکر باقری تأکید کرد: نیرو‌های مسلح ایران با وجود علم به اینکه دشمن به دلیل قدرت بازدارندگی کشورمان قادر به انجام کاری نیست، اما برای پاسخ به تمامی این تهدیدات کاملاً آماده هستند و در اوج آمادگی به سر می‌برند.

وی با اشاره به رزمایش‌های اخیر نیرو‌های مسلح گفت: طی ۲۰ روز گذشته بیش از ۱۰ مورد رزمایش عملیاتی در زمین، هوا و دریا در عرصه‌های پدافندی، پهپادی و همچنین موشکی داشتیم که نشان‌دهنده آمادگی بسیار زیاد نیرو‌های مسلح برای دفاع از امنیت و منافع ملی کشور است و این آمادگی همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین در خصوص فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: این مجموعه مسئولیت سنگینی در تبیین ویژگی‌های دفاع مقدس و تاریخ ایثار و فداکاری ملت ایران برعهده دارد و باید با ایثار، مجاهدت و تلاش، آثار دفاع مقدس را حفظ کند و در نشر آن‌ها بکوشد.

سرلشکر باقری افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر حرکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رو به رشد و توسعه بوده و با تلاش‌های صورت گرفته، امسال هشت موزه در استان‌های مختلف افتتاح شده و بقیه موزه‌ها هم در حال ساخت است.

وی با اشاره به توسعه تولید آثار مکتوب دفاع مقدس، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، امروز تولید آثار مکتوب نسبت به پنج سال گذشته ۳۰ برابر شده و چاپ کتب دفاع مقدس از چهار و نیم درصد به ۱۹ درصد افزایش یافته است؛ همچنین در حوزه‌های سینما، تئاتر و انیمیشن رشد چشمگیری اتفاق افتاده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیرو‌های مسلح اعتبارات قابل توجهی برای امورات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اختیار ندارند، خاطرنشان کرد: عمده این اقدامات با کمک مردم و دستگاه‌های مختلف پیش می‌رود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار