رئیس کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد:

اطلاعات شهدای یزد در قالب نرم افزار موبایلی در دسترس است

حجت الاسلام «عباس زارع» رئیس کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد گفت: تاکنون زندگی نامه سه هزار و ۶۰۰ شهید استان یزد جمع آوری شده است.
کد خبر: ۴۳۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ - 18January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «عباس زارع» رئیس کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد در نشست خبری که دوشنبه ۲۹ دی ۹۹ با حضور اصحاب رسانه در حسینیه سید محمد آقا یزد برگزار شد با اشاره به ضرورت برگزاری این کنگره، گفت: کنگره شهدای امسال متفاوت‌تر از همیشه است و فقط به برگزاری یادواره و روضه ختم نمی‌شود؛ بلکه هدف اصلی آن کمک به آسیب دیدگان، نیازمندان و ... است.

وی با بیان اینکه استان یزد ۷۵ هزار ایثارگر دارد، افزود: یزد ۷۵۱ آزاده دارد و بیش از ۴۰۰۰ شهید از هر سن، تیپ و قشری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها وظیفه امروز ما است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اظهار کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کرونایی هزار و ۲۷۴ خانواده شهید که فرزندانشان برای این نظام از جان خود مایه گذاشته اند دیدار شدند و برای اولین بار نیز ۴۰۰۰ رزمنده استان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد گفت: تا کنون سه هزار ۶۰۰ عکس پرسنلی، دو هزار و ۲۰۰ وصیت نامه، ۲۲ هزار ۵۰۰ عکس آلبومی، ۴۱ هزار برگ از اسناد شهدا، سه هزار و ۶۰۰ زندگی نامه شهید جمع آوری و حدود ۷۰۰ مصاحبه تلوزیونی با خانواده شهدا انجام شده است.

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه آثار جمع آوری شده از شهدا در موزه‌ای برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: نرم افزاری با عنوان شهدای یزد طراحی شده که در آن اطلاعات کامل شهدای یزد به ثبت رسیده و در آن اطلاعاتی مانند روز تولد، روز شهادت، زندگی نامه، وصیت نامه و ... قابل دسترسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها