اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

عراقی‌ها در ایام سالگرد سردار سلیمانی بار دیگری برادری خود را ثابت کردند تا آنجا که همچنان بعد از گذشت ۲ هفته از سالروز شهادت سردار سلیمانی مراسم بزرگداشت سردار مقاومت در حال برگزاری است.
کد خبر: ۴۳۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵ - 19January 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکی از فعالان فرهنگی کشور عراق که مخاطبان فارسی زبان زیادی را در کانال خود با اخبار و وقایع کشور این کشور همراه کرده در خصوص برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به این نکته مهم اشاره کرده است که تکریم و بزرگداشت ویژه مردم عراق به سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در سالگرد شهادت آنان حماسه بی نظیری را در این کشور رقم زد که وسعت آن در این حجم و اندازه غیرقابل پیش بینی بود.

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

این فعال فرهنگی نوشته است «شاید خیلی‌ها از جمله خود بنده، تصور نمی‌کردیم که سالگرد شهادت سردار سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس و همراهانشان با این شور و حماسه و حضور پر رنگ در سراسر عراق احیا شود. اما چیزی که اتفاق افتاد از ایام شهادت این عزیزان فراتر رفته، مردم عراق سنگ تمام گذاشتند. عتبات عالیات، احزاب واقلیت‌ها، عشایر و قبایل، مواکب و حسینیه‌ها، تجمعات دانشجوئی، راهپیمائی‌ها، مراسم‌های بانوان، نمایشگاه‌ها ونمایشنامه‌ها و بزرگداشت‌ها، حشد الشعبی و موسسات دولتی و... همه و همه امسال با شهدا عهد و بیعت کردند.

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

قطعا آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها و عربستان ناراحت‌اند که هر چه نقشه طراحی کردند، نابود شد و مردم عراق، توطئه‌های دشمنان را محو و خنثی کردند. ان شاء الله ملت‌های ایران و عراق مسیر شهیدان را ادامه دهند.»

هرچند جایگاه ویژه سرداران مقاومت در نظر مردم عراق رفیع و والا بود، اما برگزاری مراسم پی در پی بزرگداشت، حضور اقشار مختلف مردم در این برنامه‌ها و راهپیمایی باشکوه مردم بغداد در میدان التحریر این کشور تصویری بی نظیر از ارادت مردم این کشور نشان داد که حامل پیام مهمی بود.

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

در این سال‌ها مردم عراق بابت حضور نظامیان آمریکایی و دخالت کشور‌های غربی و در راس آن آمریکا بار‌ها و بار‌ها متضرر شدند. آمار و ارقام نشان می‌دهد تنها یکی از نتایج حضور نیرو‌های آمریکا یی در عراق کشته شدن یک و نیم میلیون عراق در این کشور است. ترور سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی عراق در فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و به دست نیرو‌های آمریکایی تازه‌ترین جنایت آمریکا در خاک این کشور بود. جنایتی که در وهله اول استقلال و حاکمیت یک کشور را زیر سوال برد و این سوال را مطرح کرد که چطور نیرو‌های یک کشور خارجی توانایی حمله به نیرو‌های امنیتی کشوری دیگر را در خاک آن کشور دارند و این یکی از آشکاراترین دلایل خشم مردم عراق نسبت به حضور نظامیان آمریکا یی در عراق است.

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

این فعال فرهنگی کشور عراق عنوان کرده است که همچنان پس از گذشت ۱۲ روز از سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس مراسم بزرگداشت شهدا در محافل دانشگاهی، جوانان، اهل سنت و بانوان برپاست.

هرچند عراقی‌ها در طول این‌سال‌ها چه در بازه اربعین حسینی با پذیرایی خاص خود از زائران ایرانی و چه در کمک رساندن به سیل زدگان و نیز در صحنه‌های دیگر برادری خود را با ایرانیان ثابت کردند، اما اینبار در شهادت سردار سلیمانی و سالگرد او بار دیگر این برادری ثابت شد که «ایران و عراق، لا یکمن الفراق»

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار